پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 5403 تاریخ : 1391/03/20-00:00:00
,17,
دست مافیای گرانی را رو کنید

دست مافیای گرانی را رو کنید

تولید کالا در داخل کشور در سالی که گذشت براساس آمار و مستندات افزایش یافت، واردات هم به موازات تولید دو برابر شد!، یعنی مجموع تولید و واردات نزدیک به دو برابر مصرف داخلی یک سال کشور است ، قیمت ها ه

دولت را  به بی تدبیری، ندانم کاری ، ضعف در اداره امور و سهل انگاری متهم می کنند و دولت هم در مقابل این اظهارات سکوت کرده یا به کلیات بسنده می کند، در حالی که به واقع دست مافیا در کار است و باید افشار شود.

یک کارشناس خبره اقتصادی در این خصوص می گوید: ایران کشوری پهناور و به اصطلاح چهارفصل است که زمین و نیروی کار کافی دارد و دانش این سرزمین در همه بخش های به ویژه در حوزه کشاورزی و تولیدات زراعی پیشرفته است ، لذا نباید بحران گرانی و افزایش نرخ نرخ  خوراکی ها دامنگیر چنین کشوری شود.

وی که ترجیح می دهد، خودش را معرفی نکند، افزود:  این رویه در کشور یک معما است که وقتی تولید داخلی بالا، واردات هم بالاست، طبق اصل و اصول اقتصاد نرخ ها باید کاهش یابد، پس چرا قیمت ها نیز بالا می رود. امری که با هیچ علم و علتی قابل توجیه نیست.به گفته این کارشناس این عمل معقول نیست و به عقل جور در نمی آید.

وی تصریح کرد: یکی کالای ضروری در کشور که برای مصرف یک سال علاوه بر تولید داخلی به 400 هزار تن واردات نیاز داشت، یک میلیون تن از همان کالا وارد شد ، اما بازهم قیمت این کالا به طور مداوم افزایش می یابد در حالی که حقوق ها و در آمدها ثابت و یا با اندکی تغییر قابل رقابت با این افزایش ها قیمت ها نیست.

در همین راستا وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه 17 خرداد به مجلس رفت تا در خصوص تولیدات داخلی و حمایت از تولید داخلی به نمایندگان خانه ملت گزارش بدهد و پس از آن در مصاحبه ای با انتقاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد،  باید گرانی های ساماندهی شود ومحصولات کشاورزی در دست وزارت صنایع و کنترل قیمت ها امری غیر طبیعی است.

وزیر صنعت هم که به چین سفر کرده است، برای آرام کردن افکار عمومی و اینکه گرانی ها چند ماه اخیر به نحوه مدیریت ارتباط دارد، سه معاون این وزارتخانه را تغییر داد. مردم امیداورند که با این تغییرات و اقدام ها فرجی در قیمت ها و شیوه زندگی آن ها به وجود آید.

رئیس جمهوری نیز در آخرین سخنان حوزه داخل کشوراعلام کرد، دست مافیا در گرانی دخیل است و برخی از وزیران و مسوولان بخش اقتصادی نیز چنین اعتقادی دارند و رسانه های کشور هم در این باره قلم فرسایی می کنند. به نظر می رسد که اگر مافیای واردات و گرانی و ... چنین کارهایی را در دست اقدام و انجام داشته و  دارد و قرار است قیمت ها هم چنان افزایش یابد، احمدی نژاد بدون تعارف این مافیا را با همه چرخه آن به مردم معرفی کند تا افکار عمومی تکلیف خود را با این  مافیا بدانند. یا حداقل دولت با کنترل و نظارت اجازه ندهد نرخ های بیش از این افزایش یابد. مردم هم گرانی ها را تحمل می کنند، تولید در داخل بالاست ، واردات هم بالاست و قیمت ها نیز بالا می رود و همه سرگیجه گرفته اند !؟

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 220
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران