پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 4636 تاریخ : 1391/01/30-00:00:00
,6,
چپ و راست ماشین وارد می شود؟!

چپ و راست ماشین وارد می شود؟!

واقعا خدا رحم کرده است که میزان تولیدات داخلی خودرو در کشورمان به مراتب بیش از نیاز است ، وگرنه معلوم نبود چه برسر جیب خانواده های ایران و جاده های کشور می آمد.

به گزارش بانک و صنعت، براساس آخرین آمارها ، هم اکنون در سال یک میلیون و 600 دستگاه انواع خودروی با کیفیت و بدون کیفیت  از 7 میلیون تومان تا 40 و 50 میلیون تومان در ایران تولید می شود. البته به تازگی باز هم تولید کنندگان هوس کمی گرانی را کرده اند و این افزایش قیمت غیر از گرانی سال 1390 است.

در میان این همه تولید که دیگر نفسی برای جاده های کشور و خیابان های شهری نمانده است و جدای از تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، تبریز اکنون شهرهای رشت و ساری و قزوین نیز دارای ترافیک شده اند، دولتمردان یواشکی اعلام کردند که خودروی دست دوم را به شرط سن و سالش وارد کنید.؟!!

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره تاکید کرد: اجازه افزایش محدود قیمت خودروها تنها در برابر بهبود کیفیت خودروها داده شده است.
 غضنفری پس از جلسه هیئت دولت ابراز امیدواری کرد: خودرو سازان به تعهد خود در برابر مصرف کنندگان یعنی ارتقای کیفیت همزمان با افزایش محدود قیمت ها که چندی پیش موافقت شد عمل کنند.
وی درباره برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص آمادگی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در مرحله دوم ذخیره سازی کالاها به میزان مورد نیاز بازار صورت خواهد گرفت و نظارت ها نیز افزایش خواهد یافت.
غضنفری افزود: در مرحله اول اجرای این قانون علاوه بر ذخیره سازی کالاها، شاهد هماهنگی اصناف و تولیدکنندگان برای رفع نیاز بازار بودیم که این مهم در مرحله دوم نیز با قوت ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از نوسانات بازار به موضوع تحریم ها برمی گردد ، گفت: تعادل بازار تنها با برخورد در کف بازار امکان پذیر نیست بلکه این مهم با همکاری بانک مرکزی و تامین اعتبار مورد نیاز ممکن است.

عنایت می فرمایید که اغلب استان های کشور از جمله استان های شمالی هم یا خودروسازی زده اند یا به سرعت به دنبال ایجاد این واحد آلاینده در فضای سرسبز و شاداب شمال هستند ، فقط به علت آنکه مسوولان می خواهند ، چند ده نفری اشتغال یابند.!

پیشنهاد می شود، اکنون که بنا دارید وارد این عرصه شوید ، یا خودروی نو وارد کنید و یا آنکه در داخل خودروها موتتاژ " سرهم بندی " شوند و از واردات دست دوم صرفنظر شود البته به شرط آنکه میزان تولید داخلی را هم کنترل کنید  یا واقعا در عمل زمینه صادرات فراهم شود.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 390
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران