پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 4255 تاریخ : 1390/12/23-00:00:00
,2,
بانک توسعه صادرات و صندوق اوپک صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی را تامین مالی می کنند

بانک توسعه صادرات و صندوق اوپک صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی را تامین مالی می کنند

بانک توسعه صادرات با هدف گسترش ابزارهای تامین مالی برای حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی ترکیبی از منابع داخلی و منابع خارجی از محل صندوق اوپک استفاده می کند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این بانک طی نامه ای به انجمن خدمات فنی و مهندسی به معرفی امکانات صندوق اوپک پرداخته است  که ظرفیت های جدیدی  برای حمایت از پیمانکاران ایرانی در عرصه بین الملل ایجاد می کند.

بنابراین گزارش، پیمانکاران ایرانی که برای انجام پروژه ها از طریق شرکت در مناقصه در خارج از کشور انتخاب می شوند می توانند از ظرفیت های تامین مالی صندوق استفاده نمایند و بانک توسعه صادرات نیز آمادگی دارد حداقل به میزان مشارکت صندوق اوپک نسبت به تامین مالی مشترک با صندوق مذکور اقدام نماید.

این گزارش افزوده است:کارفرما و کشور محل اجرای پروژه باید نسبت به ارسال تقاضای خود به عنوان ذی‌نفع تامین مالی بطور مستقیم به صندوق اوپک اقدام نمایند. صندوق نسبت به ارزیابی طرح ویا پروژه از جنبه فنی، مالی و اقتصادی اقدام می نماید و پس از حصول اطمینان از توجیه‌پذیری نسبت به تامین مالی آن اقدام می نماید.

بانک توسعه‌ صادرات به محض دریافت رونوشت نامه تقاضای کشور کارفرما به صندوق اوپک جهت دریافت تامین مالی نسبت به انجام هماهنگی های لازم جهت تامین مالی مشترک پروژه موضوع قرارداد اقدام خواهد نمود.

در این گزارش آمده است: با توجه به دیدگاه توسعه ای صندوق اوپک و پیشنهاد نرخ ها و مدت تامین مالی مطلوب، فرصت مناسبی برای پیمانکاران ایرانی فعال در خارج از کشور جهت بهره برداری از منابع مالی خارجی با مشارکت بانک توسعه صادرات فراهم می آید که می تواند به عنوان یک شاخص مهم در گسترش بازارهای هدف برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران تلقی شود.

بانک توسعه صادرات ایران در این گزارش از آمادگی کامل خود برای انجام هماهنگی های لازم با صندوق اوپک و تامین مالی مشترک صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داده است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 276
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران