پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3198 تاریخ : 1390/09/20-00:00:00
,9,
توزیع میوه‌های وارداتی ممنوع شد

توزیع میوه‌های وارداتی ممنوع شد

طبق اعلام معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت به شورای اصناف اعلام شده که از توزیع میوه‌های وارداتی که پیش از این ثبت سفارش آن‌ها هم ممنوع اعلام شده بود، ج

 به گزارش بانک و صنعت محمدعلی ضیغمی در این مورد توضیح داد: طبق درخواست وزیر صنعت، معدن و تجارت و انتقال این موضوع به اصناف، توزیع میوه‌های وارداتی ممنوع شده و اصناف در چارچوب مقررات باید اقدامات مربوطه را انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه این ممنوعیت در سطح خرده و عمده‌فروشی‌ها اجرا خواهد شد، در مورد سرنوشت میوه‌های وارداتی اظهار کرد: ممکن است تدابیر مختلفی از جمله نگهداری یا توزیع در فصل غیر از برداشت یا عودت اتخاذ شود که همه این‌ها امکان‌پذیر است.
ضیغمی در مورد واردات میوه همچنین گفت: کلیه اقداماتی که انجام شده کاملا در چارچوب دستورالعمل‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده و در مکاتبات پیش از این وزیر جهاد کشاورزی برای واردات محصولات کشاورزی به چهار شکل تعیین تکلیف شده بود. برای گروه اول اعلام شده بود طبق روال کاری واردات آن‌ها انجام شود، برای گروه دوم اشاره شده بود که تعرفه واردات برخی از محصولات کشاورزی که واردات آن‌ها ممنوع نشده افزایش یابد، در گروه سوم واردات محصولات منوط به اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی شد و در گروه آخر هم اعلام کردند که واردات آن‌ها کاملا ممنوع است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از ممنوعیت‌ها تنها مربوط به ثبت سفارش است که تا شش ماه فرصت انجام واردات برای آن‌ها وجود دارد اما برخی ممنوعیت‌ها دیگر به شکلی است که ممنوعیت کامل محسوب می‌شود. یعنی حتی اگر واردکننده‌ای مجوز واردات را گرفته باشد و بار را بیاورد دیگر امکان ترخیص آن کالا وجود ندارد.
به گفته ضیغمی برای محصولاتی مانند میوه وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت ثبت سفارش را در تیر ماه لحاظ و اعلام کرده بود واردات این محصولات که تا پیش از این ثبت سفارش آن‌ها انجام شده است، طبق قوانین صادرات و واردات انجام شود.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:‌ نامه‌ وزیر جهاد کشاورزی به محض این‌که واصل شد به گمرک‌های کشور ابلاغ شده است و حتی اگر ما بخواهیم در بخشی از اقدامات خود خلاف دستورالعمل‌های وزارت جهاد کشاورزی عمل کنیم هم نمی‌توانیم چرا که در گمرک های کشور عین نامه‌ها مورد بازنگری قرار می‌گیرد.
وی با طرح این سوال که چطور است در شرایطی که واردات میوه ممنوع است، سازمان قرنطینه مجوز صادر می‌کند؟ افزود: اطلاعات مربوط به ثبت سفارش، تولید، توزیع، ‌واردات و صادرات کالاهای اساسی در جلسات هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی ارائه می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی می‌توانست از اختیارات خود بهتر استفاده کند.
ضیغمی در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی می‌توانست به جای ارسال نامه‌های چندگانه، مکرر و چند پهلو به صراحت ممنوعیت‌ها را اعلام کند. مثلا در نامه‌ای اشاره شده که واردات میوه‌هایی از قبیل چند محصول ذکر شده، ممنوع است که مثلا می‌توانست در این نامه به صراحت اعلام کند واردات هر نوع میوه‌ای ممنوع است چرا که این نامه‌ها برای ما تکلیف‌آور است و ما هم موظف هستیم طبق آن عمل کنیم.در حال حاضر ثبت سفارش انواع میوه‌ها به جز موز ممنوع است



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 233
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران