پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 3161 تاریخ : 1390/09/16-00:00:00
,8,
تخلفی در توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران مرتکب نشده ایم

نایب‌ رئیس تعاونی سهام عدالت شهرستان ری:

تخلفی در توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران مرتکب نشده ایم

نایب رئیس تعاونی سهام عدالت شهرستان ری گفت: در ثبت نام و توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران مرتکب هیچ تخلفی نشده ایم.

 

به گزارش  بانک و صنعت ،امیر النچری با اشاره به اینکه این تعاونی در انجام امور ذاتی خود از حدود قانونی تخطی نداشته اظهار داشت: برابر اساسنامه شرکت های تعاونی سهام عدالت می توانیم از کلیه مشمولان سهام عدالت در سراسر استان تهران عضوگیری کنیم  .

وی در رابطه با دلیل عدم تبعیت تعاونی مربوطه از دستور دبیرخانه مرکزی سهام عدالت مبنی بر فعالیت در محدوده جغرافیایی خود تصریح کرد: تکلیف بر فعالیت در حدود جغرافیایی حوزه فعالیتی تعاونی های سهام عدالت نمی تواند الزام اجرایی داشته باشد چرا که مطابق اساسنامه قادر به فعالیت در سطح استان هستیم ضمن آنکه تا به امروز هیچ بخشنامه ای مربوط به این موضوع از سوی دبیرخانه مرکزی به تعاونی ارسال نداشته است  .

وی افزود: فعالیت تعاونی های سهام عدالت فراتر از حوزه های فعالیتی سابقه دیرینه دارد که نمود عینی آن را در ثبت نام از بازنشستگان تأمین اجتماعی مشمول سهام عدالت و ثبت نام از طلاب سراسر کشور از طریق یک تعاونی، پیش از این شاهد بوده ایم و دبیرخانه مرکزی مخالفتی با این روند نداشته است  .

نایب رئیس تعاونی سهام عدالت شهرستان ری در رابطه با توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران استان تهران و ثبت نام از آنها، گفت: در این رابطه تفاهم نامه ای با اتحادیه مربوطه داشتیم که مطابق آن می توانستیم در توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران استان تهران و کرج و نیز ثبت نام از آنها مشارکت مستقیم داشته باشیم  .

وی تأکید کرد: طبق تفاهم نامه منعقده مراحل ثبت دعوتنامه های سهام عدالت از مرداد ماه سال جاری شروع شد، بعد از این مرحله اتحادیه تاکسی رانان ظرف مدت ۱۰ بعد از ثبت نام، متعهد به توزیع برگه های سهام عدالت بود که به دلیل کوتاهی اتحادیه مربوطه بعد از گذشت حدود پنج ماه تعاونی سهام عدالت شهرستان ری در جایگاه متولی اجرایی مجبور به توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران شد  .

وی خاطرنشان کرد: توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران از طریق تعاونی سهام عدالت شهرستان ری مطابق قانون و با هماهنگی اداره تعاون شهرستان ری و نظارت بازرس ویژه اداره کل تعاون استان تهران انجام و تا به امروز تخطی از حدود قانونی از سوی هیچ یک از مراجع ذی ربط به تعاونی سهام عدالت صادر نشده است  .

النچری تأکید کرد: برابر اساسنامه تعاونی های سهام عدالت می توانند با ایجاد شعب در سراسر کشور مقدمات عضوگیری و ثبت نام از مشمولان سهام عدالت را صورت دهند ولذا تا زمانی که بخشنامه جدیدی از مرجع بالادستی به تعاونی تکلیف نشود حرکت در این مسیر غیرقانونی نخواهد بود  .

وی با اشاره به اسکان و فعالیت حداقل سه هزار تاکسی دار مشمول سهام عدالت در شهرستان ری، تصریح کرد: متأسفانه مطابق اطلاعاتی که دعوتنامه های سهام عدالت تاکسی داران درج شده این شهرستان تنها ۱۴ تاکسی دار مشمول سهام سهام عدالت است و تعاونی سهام عدالت شهرستان ری مطابق این برگه ها قادر خواهد بود تنها از ۱۴ خانوار ثبت نام به عمل آورد که بالطبع پذیرفتنی نیست  .

وی ادامه داد: در بررسی آمار ثبت شده در دیتابیس دبیرخانه مرکزی از مجموع ۱۴۰ هزار دعوتنامه سهام عدالت صادر شده برای تاکسی داران فقط ۱۴ تاکسی دار به نام شهرستان ری ثبت و مابقی به نام تهران ثبت شده در حالی که این شهرستان حداقل سه هزار تاکسی ران دارد ضمن آنکه رایزنی ها در این رابطه هیچ پاسخی را از سوی مسئولان امر در پی نداشته است .

نایب رئیس تعاونی سهام عدالت شهرستان ری در رابطه با دسترسی به اطلاعات شخصی و استفاده از این سازوکارها برای جذب عضو، اظهار داشت: طی مراحل شناسایی و ثبت نام از مشمولان سهام عدالت و ارسال اطلاعات به دبیرخانه مرکزی، اطلاعات کلی از طریق اینترانت در اختیار شرکت های تعاونی سهام عدالت قرار می گیرد بنابراین دسترسی این تعاونی به اطلاعات و مشخصات شناسنامه ای اعضاء، آدرس محل سکونت و تلفن های تماس نکته گنگی نیست که به چالشی برای تعاونی تبدیل شود.

وی افزود: استفاده از این اطلاعات برای هماهنگی های بیشتر و تسهیل ارائه خدمات به اعضاء امری عادی و در جهت رفاه بیشتر اعضاست ولذا طراحان چنین بحث هایی بیشتر به دنبال تخریب وجهه تعاونی هستند تا رعایت حدود در حالی که ارائه خدمات مطلوب به اعضاء وظیفه ذاتی تعاونی مربوطه است.

وی در رابطه به وجود شبهه ای مبنی بر اصرار تعاونی سهام عدالت شهرستان ری به توزیع دعوتنامه های سهام عدالت ابطال شده، خاطرنشان کرد: مطابق قانون بعد از ثبت سهام عدالت، دبیر خانه مرکزی حق ابطال آن را ندارد. حتی در صورتی که مطابق اساسنامه تعاونی ثبت کننده سهام عدالت صلاح بر ابطال سهام عدالت عضو متخلفی باشد، دبیر خانه مرکزی از ابطال سهام آن معذور است پس چطور امکان دارد سهام ۱۴۰ مشمول سهام عدالت به یکباره ابطال شود در حالی که قدرت ابطال فقط سه عضو را ندارد.

النچری گفت: نقض یک سویه تفاهم نامه فی مابین تعاونی سهام عدالت شهرستان ری و اتحادیه سراسری تعاونی های تاکسی داران کشور نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای نادیده گرفتن حقوق قانونی این تعاونی باشد.

*توضیح اتحادیه تعاونی های سهام عدالت استان تهران در رابطه با تخلف تعاونی سهام عدالت شهر ری

علی حسینی در رابطه با صحّت و سقم تخلف تعاونی سهام عدالت شهرستان ری در توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران و پذیرش عضو، اظهار داشت: اتحادیه مربوطه در این باره در مقام رسیدگی نیست و تنها می تواند بر نحوه فعالیت تعاونی های تحت عضو نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: مراتب تخلفاتی که این تعاونی در توزیع برگه های سهام عدالت تاکسی داران صورت داده است به اتحادیه منعکس و بالطبع توسط اتحادیه به اداره کل تعاون استان تهران جهت رسیدگی اعلام شده است.

وی افزود: بحث تعاونی شهر ری چون شرکت های تعاونی سهام عدالت از لحاظ ساختاری تعاونی هستند ولی از نظر قوانین و دستور العمل ها تابع دستورالعمل دبیرخانه مرکزی سهام عدالت هستند و لذا آنچه که در این تعاونی اتفاق افتاده بر خلاف آئین نامه ها و دستورالعمل های دبیرخانه مرکزی سهام عدالت است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های سهام عدالت استان تهران گفت: دبیر خانه مرکزی پیرو گزارشات واصله، تخلفات تعاونی سهام عدالت شهر ری را محرز تشخیص داده و عمل این تعاونی را مغایر با آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی اعلام و پیش از این صراحتاً توقف این فرآیند فعالیتی تعاونی سهام عدالت شهر ری را خواستار شده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 203
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران