پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 1979 تاریخ : 1390/06/21-00:00:00
,2,
واقعا، چشم نخورید!!!

2هزار و 800میلیارد تومان اختلاس، بی نظیر است!

واقعا، چشم نخورید!!!

در حالی که اخبار رسانه های داخلی و خارجی این روزها و هفته ها از اختلاس چند میلیارد ریالی که خیر، چند میلیارد تومانی حکایت می کند، بانک عزیز و محترم مرکزی نامه سرگشاده داده است که به هوش و به گوش، قو

 

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:!

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به   مدیرعامل صندوق قرض الحسنه قوامین اعلام کرد: مجوز فعالیت این صندوق با عنوان بانک   تاکنون صادر نشده است  .

 

بانک مرکزی تصریح کرد، تبلیغ این صندوق با عنوان «بانک» در رسانه های جمعی (صداوسیما ،نشریات و...) ممنوع   است و چنانچه این تبلیغ به سرعت متوقف نشود ، ضمن عدم صدور مجوز «فعالیت»، سایر اقدامات قانونی را در خصوص آن صندوق به عمل خواهد آورد.

ما در حیرت مانده ایم که در میان این همه خبرها و گزارش ها و تحلیل های دندان شکن رسانه ای و موضع گیری های گروهی از نماینده های مجلس در راستای اختلاس های بزرگ در سیستم بانکی و آثار مخرب آن بر اقتصاد و شبکه بانکی کشور، الان چه موقع صدور اطلاعیه  یا ارسال نامه برای قوامین است.!

در رسانه های داخلی و خارجی از جمله در رسانه ملی و مطبوعات و خبرگزاری و سایت های اخبار متنوعی از اختلاس 2 هزارو  800 میلیارد تومانی  " می دانید 2 هزار یا 3 هزار میلیارد چند تا صفر دارد؟" در بانک صادرات " گرچه مدیر عامل این بانک گفته است که 7 بانک دیگر هم در این اختلاس نقش داشتند" ، هم چنین اختلاس یک بانکی حالا کارمند یا رییس شعبه ، به میزان دریافت 48 فقره وام مسکن!!، اختلاس چند میلیاردی یک خانم در بانک تجارت و ...... که از اخبار منتشر شده به شمار می روند و این سلسله ادامه دارد،  بانک مرکزی به جای پرداختن به این مسایل بسیار مهم که نگاه افکار عمومی را به شبکه بانکی تیره و  تار می سازد، چگونه بانک بودن یا نبودن قوامین را در اولویت قرار داده است.

این موضوع را بعدا هم می توان بررسی کرد ، اما مساله مهم امروز اختلاس و فساد اقتصادی در شبکه بانکی است که مشخص نیست در روزهای آینده چند قلم دیگر افشا شود.

رییس یانک مرکزی هم در آخرین  اظهار نظر و موضع گیری خود گفته است که فساد مالی در شبکه بانکی بیش از دیگر دستگاهها نیست و نیابد کارکنان شریف بانک را سیاه نشان داد.

سخن درستی است که نباید کارکنان شریف و متعهد و تلاشگر را دزد و ناکارآمد و مفسد قلمداد کرد، اما از سوی دیگر باید جلوی این نوع فساد ها به هر شکل ممکن و به سرعت گرفته شود در غیر این صورت معلوم نیست در همین زمان که این چند سطر نوشته می شود، چند قلم دیگر اختلاس در جریان است.

بعد از پرداخت وام های میلیارد تومانی به عده ای از افزاد خاص که برخی از آن ها افشا شد یک به گفته مسوولان اقتصادی کشور حضرات بازپرداخت کردند، اکنون فساد و اختلاس در بانک مطرح است که گمان می رود ، همین یک قلم اختلاس در بانک صادرات برای همه عمر بانکداری ایران کافی است، چه رسد به آنکه این معضل ادامه هم داشته باشد.

به هر روی به عنوان رسانه که رسالت آن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است، هشدار می دهیم که باید کاری کرد و جلوی این فساد ها گرفته شود تا نام ایران و کارکنان شبکه بانکی بیش از این خدشه دار نشود.

مدیران، روسای شعب و کارکنان شریف بانک ها در رده های مختلف چه گناهی کرده اند که باید اینگونه مورد عتاب جامعه قرار گیرند و افکار عمومی تصور کند ، هر کسی در بانک کار می کند ، لابد ریگی به کفش دارد، در حالی که چنین نیست و انسان های سالم و پاک دست در این شبکه بسیار است.

آنچه موجب فساد است، قوانین و مقررات و البته نظارت لازم است و از همین روی است که رییس دولت دهم مکرر در سخنان خود در راستای اجرای طرح هدفمندی سازی گفته است که باید سیستم بانک اصلاح و قوانین آن کارآمد و بهینه شوند تا امکان تخلف در این سیستم اصولا میسر نباشد.

به امید روزی که همه مردم شاهد چنین شبکه بانکی باشند و رسانه ها هم فقط از شفافیت و پاکدستی بانک ها و شاغلان در آن از صدر تا  ذیل بگویند و بنویسند.

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران