پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 213899 تاریخ : 1395/05/27-17:32:56
,25,
14 فرصت توسعه ای برای بخش معدن و صنایع معدنی با لغو تحریم ها

14 فرصت توسعه ای برای بخش معدن و صنایع معدنی با لغو تحریم ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با لغو تحریم های بین المللی، 14 فرصت بی نظیر برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم های بین المللی، بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از حوزه های اساسی توسعه اقتصاد کشور در کنار نفت و گاز، به خوبی می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق سازد. به عنوان مثال، با آزاد سازی دارایی ها و رشد یک میلیون بشکه ای صادرات نفت در بودجه 95، بازار داخلی تقویت و با رشد اعتبارات عمرانی، تقاضای برای اجرای طرح های عمرانی و ساخت و ساز در بخش دولتی و خصوصی نیز تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: این امر به رونق بازار محصولات بخش معدن و صنایع معدنی کمک خواهد کرد. همچنین، با این روند رشد اعتبارات توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی ممکن خواهد شد. از دیگر فرصت های پیش روی کشورمان پس از برداشته شدن تحریم ها، «کاهش ریسک واردات و صادرات» و نیز «رشد تعداد و تنوع مشتریان و تامین کنندگان» با انتقال وجه از طریق سیستم بانکی و گشایش اعتبار اسنادی است. 
رئیس هیات عامل ایمیدرو «امکان پذیر شدن فاینانس طرح های معدنی تکمیل کننده زنجیره ارزش» و «رشد تقاضا برای محصولات بخش معدن با فعال شدن طرح ها»، را به عنوان فرصت های ارزشمند دیگر پس از لغو تحریم ها برشمرد و تصریح کرد: با رشد ارزش بورس، تامین مالی ارزان تری برای شرکت ها و طرح های توسعه ای فراهم شده و با لغو بخشی از تحریم های  فناوری نیز، فرصت رشد بهره وری در واحدهای بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد خواهد شد.
وی افزود: افزون بر این، با برداشته شدن تحریم ها، بدون شک ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی و از جمله بخش معدن و صنایع معدنی حذف خواهد شد که در نتیجه آن، زنجیره ارزش این بخش تکمیل و بازار محصولات معدنی و صنایع معدنی توسعه خواهد یافت.
کرباسیان با اشاره به «بی نیاز شدن کارخانه ها به انبار مواد اولیه و لوازم یدکی ناشی از ریسک تحریم» پس از رفع تحریم ها، گفت: با این اقدام، 3 فرصت شامل «رشد بهره وری و کاهش حجم انبار»، «ارائه خدمات پس از فروش و ضمانت توسط فروشندگان قطعات» و نیز «کاهش قیمت قطعات ناشی از خرید مستقیم و حذف واسطه ها» برای بخش معدن و صنایع معدنی فراهم خواهد شد. 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 212
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران