با این حال بانک ملی ایران که همواره پشتیبان توسعه زیربناهای کشور بوده و هست، تخصیص یک هزار و 500 میلیارد ریال را به منظور بازسازی این مسیر تصویب کرده است.
مناطق خرم آباد، معمولان، تنگ گاوزرده، تنگ بابا بهرام و روستای مورانی در مسیر این پروژه قرار دارند.
علاوه بر کاهش میزان تصادفات، توسعه گردشگری استان با توجه به جاذبه فراوان، رونق فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در منطقه و کاهش خسارات ناشی از آلودگی محیط زیست نیز از تبعات مثبت اجرای این طرح است.
کاهش هزینه اتلاف وقت مردم در کنار افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش مصرف سوخت را نیز می توان به دستاوردهای این پروژه افزود.