پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 8532 تاریخ : 1392/03/20-18:18:15
,16,17,19,
 دکتر قالیباف: زمان واگذاری را مقابل 2 باشگاه نصب می‌کنم

روزشمار 180روزه‌ واگذاری استقلال و پرسپولس به مردم،

دکتر قالیباف: زمان واگذاری را مقابل 2 باشگاه نصب می‌کنم

محمدباقر قالیباف، واگذاری باشگاه‌های بزرگ به تماشاگران و هواداران را نخستین گام دولتش در جهت تفویض امور ورزش به مردم قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی ، خبری بانک و صنعت دکتر قالیباف از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در جمع تعدادی از مدیران رسانه‌های ورزشی و فعالان عرصه ورزش ضمن بیان این مطلب افزود: ورزش به عنوان فراگیرترین مقوله اجتماعی پس از مذهب، همچنین یکی از مهمترین ابزارها برای جلب مشارکت جوانان در اداره امورشان است و به همین دلیل بدون شک باید زمینه چنین حضور و مشارکتی با اصلاح رویه‌ها فراهم آید. رویه‌هایی که گاه فاقد منطق و استدلال عقلانی اند.

 

قالیباف از جمله چنین رویه‌های غیرمنطقی را تصدی کامل دولت بر باشگاه‌های بزرگ و دخالت‌های پی در پی در امور آنها حتی تا تعیین غیرمستقیم سرمربی عنوان کرد و گفت: بعید می‌دانم چنین نگاه دولتی و غیرتخصصی به فوتبال در هیچ‌یک از لیگ‌های معتبر و باشگاه‌های بزرگ دنیا وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به گزارشی که به هنگام تدوین برنامه‌های ورزشی دولت جدیدش در موضوع باشگاهداری تهیه شده بود، ادامه داد: آمار و اطلاعاتی که دوستان کمیته ورزش در خصوص ساختار، منابع انسانی و مدیریت باشگاه‌هایی همچون دورتموند آلمان و بشیکتاش ترکیه تهیه کرده بودند به خوبی نشان می داد که فاصله میان فوتبال مولد در دنیا با فوتبال مصرف زده‌ ما تا چه حد عمیق شده است.

 

محمدباقر قالیباف راه مبدل شدن نظام باشگاه داری "وابسته" به باشگاهداری "مستقل" را در وهله اول اصلاح قوانین و رویه ها با هدف واگذاری امورآنها به مردم دانست و گفت: سخن از  واگذاری بارها به میان آمده اما هیچ‌گاه رنگ واقعیت به خود نگرفته چراکه به نظر می رسد جذابیت های تبلیغاتی – اقتصادی این باشگاه‌ها توانسته‌اند بر تصمیم و اراده متولیان امر فایق آیند.

 

قالیباف با بیان این مطلب که فراهم آوردن بستر مناسب برای این نقل و انتقال نهایتا ممکن است 6 ماه به طول بکشد، تصریح کرد: به عنوان نمونه در خصوص دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس معتقدم برای عملیاتی شدن این فرایند واگذاری، باید بلافاصله با تشکیل مجمعی از کارشناسان اقتصادی و ورزشی، مدیران و دلسوزان ؛ رویه‌های به کارگرفته شده در سایر باشگاه های سابقا دولتی دنیا را مورد بازخوانی و توجه قرار داد و سپس اقدام به عرضه سهام آنها به هواداران واقعی – نه کارتل های شبه مردمی و درواقع دولتی نمود.

 

این کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بر این اساس ، خبرنگاران و رسانه های ورزشی درجریان باشند که روزشمار 180 روزه‌ی واگذاری استقلال و پرسپولیس به مردم مقابل ساختمان‌های این دو باشگاه نصب خواهد شد و آنها حق دارند که در این خصوص وزارت ورزش و جوانان و درواقع دولت جدید را مورد سوال قرار دهند.

 

قالیباف درپایان خاطرنشان کرد که این واگذاری با توجه به برنامه دقیق تدوین شده  چنان خواهد بود که هواداران به عنوان سهامداران قانونی، علاوه بر انتفاع مالی واقعا در اداره امور باشگاه‌های محبوبشان تاثیر خواهند گذاشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 269
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران