شماره: 517608 تاریخ : 1399/05/20-03:07:44

پنجمین رویداد دوشنبه های استارتاپی برگزار شد

سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ، رویداد «جذب سرمایه در حوزه کشاورزی» ، پنجمین رویداد از مجموعه رویدادهای «دوشنبه های استارتاپی» را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، در این رویداد تعدادی از سرمایه گذاران بصورت حضوری و برخی نیز بصورت آنلاین حضور داشتند، استارتاپ ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند. گفتنی است؛ «کارن کراد» بعنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزار کننده این رویداد بود.

6 استارت آپ حوزه کشاورزی ویژگی های محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه گذاری خود را به سرمایه گذاران حاضر در قالب وبینار ارائه کردند.

کپسول جنگل

در ابتدا این رویداد استارتاپ «کپسول جنگل» به معرفی محصول خود و بیان مشکلات حوزه کشاورزی پرداخت. کمبود منابع آبی در کشاورزی، فرسایش خاک های کشاورزی و شوری خاک از مشکلات عمده ای است که حوزه کشاورزی با آن مواجه است. کپسول جنگل یک محصول نوآورانه برای حل این مشکل است. با ترکیبی از مواد طبیعی، ارگانیک و ضایعات کشاورزی موجود در طبیعت را تبدیل به یک محصول نجات بخش خاک، جنگل ها، باغات و زمین های کشاورزی کرده است. سرمایه موردنیاز این استارتاپ یک میلیارد تومان برای تبلیغات است.

سمیتیو

در ادامه این رویداد، استارتاپ «سمیتیو» به ارائه محصول خود پرداخت. سمیتیو استارتاپ هواشناسی هوشمندی است که می تواند برای کشاورزان و براساس نوع محصول، زمین کشاورزی و مکان، سرویس های هواشناسی ارائه کند. براساس آمار سال 96، سالانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد می شود که 85 درصد این خسارت مستقیم و غیر مستقیم به واسطه عوامل جوی است. حداقل 50 درصد از این خسارت به واسطه کارهایی که می توان انجام داد قابل پیشگیری است. هواشناسی کاربردی هوشمند اطلاعات مناسب مربوط به هر نوع کسب و کار را براساس نیاز، شرایط مکانی و در زمان مناسب پردازش کرده و در اختیار کاربران قرار می دهد. میزان سرمایه مورد نیاز این طرح یک میلیارد و 800 میلیون تومان در ازای واگذاری 18 درصد سهام شرکت خواهد بود.

سروبان

استارتاپ بعدی که به معرفی محصول خود پرداخت، استارتاپ «سروبان» بود. سامانه سروبان، سامانه مدیریت بازار و تجاری سازی محصولات کشاورزی است که خدمات بازاریابی، بازارسازی و بازررسانی محصولات کشاورزی را انجام می دهد. در حال حاضر حدود 26 هزار کشاورز در این سامانه حضور دارند و ماهیانه حدود 3 هزار تن فرصت فروش ایجاد می کند. این استارتاپ حدودا در 430 روستا حضور دارد و خدمات متنوع ای در حوزه بازار ارائه می کند. این استارتاپ، برای محصولات مختلف کشاورزی بازار ایجاد می کند و برخی از آن ها را به بازار می رساند. میزان سرمایه مورد نیاز این طرح 3 میلیارد تومان در ازای واگذاری 20 درصد سهام شرکت خواهد بود.

کشتیار

در ادامه این رویداد، استارتاپ فضاپایه «کشتیار» به معرفی محصول خود پرداخت. بهره وری پایین کشاورزی ایران را از رشد دو برابری تولید محروم کرده است. میانگین عملکرد گندم آبی در کشور 4.2 تن در هکتار است در حالی که حداکثر عملکرد گندم در ایران 14 تن در هکتار گزارش شده است. یعنی حداکثر پتانسیل تولید حاصل از افزایش عملکرد فقظ در محصول گندم، می تواند بیش از 100 هزار میلیارد تومان باشد. میانگین عملکرد گندم نسبت به سایر کشورها در ایران بسیار پایین است در صورتی که میانگین عملکرد جهان از ایران بسیار بالاتر است. بهره وری پایین یکی از مشکلاتی است که از یکسری مشکلات جانبی نشات می گیرد. 90 درصد کشاورزی کشور به صورت سنتی انجام می شود و بیماری و آفات باعث کاهش عملکرد محصولات تا 40 درصد شده اند. طی چند دهه اخیر 30 درصد از حاصلخیزی خاک ها از دست رفته است و طبق پیش بینی ها رشد جمعیت در دهه های آینده به صد میلیون نفر می رسد و در نتیجه کشور با مشکل امنیت غذایی روبه رو می شود. راه حل کشتیار: پایش ماهواره ای مستمر که تصاویر ماهواره ای زمین های کشاورزی را به صورت هفتگی دریافت و با پردازش آن ها که برپایه هوش مصنوعی است توصیه دقیق و داده محور از زمان کاشت تا برداشت مدیریت می کند. میزان سرمایه مورد نیاز این طرح 2/2 میلیارد تومان در ازای واگذاری 25 الی 30 درصد سهام شرکت خواهد بود.

سماکنترل

استارت آپ بعدی استارتاپ «سماکنترل» بود که به ارائه کار خود پرداخت. کشاورزی خرده مالک را از قدیم می شناسیم و با این موضوع درگیر بوده ایم. لذا کشاورزی خرده مالک را هم می توان با افزایش بهره وری توانمند کرد. چالش اصلی که در ایران در بخش کشاورزی وجود دارد، بحث آبیاری است که از تامین نیاز دقیق آبیاری، اعمال آبیاری و در نهایت افزایش بینش مدیریتی است که در کشاورزان باید به وجود آید. راهکار و فمنوری های کلیدی سماکنترل: استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین نیاز آبی، محاسبه نیاز آبی و نیاز آبیاری لحظه ای از طریق داده های برخط هواشناسی نقطه ای، دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره ای، پیاده سازی زیرساخت بومی اینترنت اشیای صنعتی و... است. میزان سرمایه مورد نیاز این طرح برای دوره یک ساله اول، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

تیزنگر

در پایان استارتاپ «تیزنگر» به معرفی کار خود پرداخت. تیزنگر، پلتفرمی برای پایش زمین های زراعی برپایه پردازش ماهواره ای با الگوریتم هوش مصنوعی است. این پلتفرم به پایش رشد و فنولوژی گیاه، پایش رطوبت گیاه و خاک، پایش سلامت گیاه و توصیه های کود دهی کمک می کند. میزان سرمایه مورد نیاز این طرح 5/2 میلیارد تومان در ازای واگذاری 25 الی 30 درصد سهام شرکت خواهد بود.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالاتشان از استارتاپ ها پرداختند.

اخبار مرتبط



URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پنجمین-رویداد-دوشنبه-های-استارتاپی-برگزار-شد.bos