پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 516340 تاریخ : 1399/04/30-16:48:24
,15,
چهارمین رویداد از مجموعه رویدادهای دوشنبه های استارتاپی برگزار شد

چهارمین رویداد از مجموعه رویدادهای دوشنبه های استارتاپی برگزار شد

رویداد جذب سرمایه در حوزه IOT، در ادامه سلسله رویدادهای دوشنبه های استارتاپی صبح امروز (دوشنبه) با حضور 6 استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ، رویداد "جذب سرمایه در حوزه IOT" چهارمین رویداد از مجموعه رویدادهای "دوشنبه های استارتاپی" را برگزار کرد.

در این رویداد تعدادی از سرمایه گذاران بصورت حضوری و برخی نیز بصورت آنلاین حضور داشتند، استارتاپ ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند. گفتنی است؛ "کارن کراد" بعنوان کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزار کننده این رویداد بود.

6 استارت آپ حوزه IOT ویژگی های محصول و مدل کسب و کار و نیازهای سرمایه گذاری خود را به سرمایه گذاران حاضر در قالب وبینار ارائه کردند.

استارتاپ هوم

در ابتدا استارتاپ "هوم" به معرفی ایده خود پرداخت. ویژگی این استارتاپ اتصال تمامی کلیدها و ریموت ها به موبایل است.! در ده سال گذشته ما مجبور بودیم تا تمامی کلیدها و ریموت ها را با خود حمل کنیم، از این رو این سیستم ها از امنیت کمی برخوردار بودند، همچنین امکان ساخت نسخه کپی از آن ها نیز به راحتی برای دیگران امکان پذیر بود و تنها راه حل، تعویض تمامی ریموت ها و کلیدها بود که هزینه-های بسیاری در پی داشت. استارتاپ هوم تمامی ریموت ها و کلیدها را به روی گوشی هوشمند آورد. تنها وسیله ای که همیشه در دسترس همه اعضا یک ساختمان است. از ویژگی های منحصر به فرد این محصول می توان به صرفه جویی اقتصادی، کنترل و نظارت تردد، امنیت بالا و نصب و راه اندازی آسان اشاره کرد. ارتباط گوشی هوشمند با دستگاه ها از طریق بلوتوث دو انرژی است که رمزگذاری روی آن وجود دارد که ارتباط را کاملا ایمن می کند. سرمایه مورد نیاز این طرح 1.5 میلیارد تومان در ازای واگذاری 10 درصد از سهام شرکت خواهد بود.

آرسام رباتیک

در ادامه این رویداد، شرکت دانش بنیان "آرسام رباتیک" به معرفی ایده خود پرداخت. آرسام رباتیک بنیانگذار شهربازی رباتیک در کشور است و هدف این شرکت این است که برترین برند حوزه سرگرمی کودک در کشور شود. چهار سال قبل با هدف ورود تکنولوژی های روز به عرصه عموم کار آغاز شد. کودکان در خانه با اپلیکیشن های مختلف زمان بسیاری را می گذرانند که باعث عدم تحرک، فردگرایی و... می شود و از سوی دیگر شهربازی ها بی هدف و کنسول محور هستند و خلاقیتی ندارند. آرسام رباتیک در بحث شهربازی ها رباتی ساخت که این ربات با کودکان صحبت می کند، تعامل دارد و داستان محور است و در این پروسه چهار ساله دو شهربازی در کشور افتتاح کرد و تجهیزات این شهربازی ها رباتی است که با کودکان صحبت می کند و ده بازی منحصربه فرد که تجربه منحصربه فردی را به به بچه ها القا می کند. گام دوم آرسام اسباب بازی تعاملی است و نمونه خارجی این اسباب بازی را شرکت اٌزمو ساخته است. اسباب بازی ها دنیای واقعی را به وسیله هوش مصنوعی به اپلیکیشن بازی مرتبط می کنند. سرمایه مورد نیاز این طرح 3.5 میلیارد تومان است.

استارتاپ فیاتک

استارتاپ بعدی که به معرفی ایده خود پرداخت "فیاتک" بود. برای مدیریت، نگه داری، پایش و توسعه زیرساخت نیاز به ابزار است. سازمان ها با 12 چالش رو به رو هستند. این چالش ها شامل ظرفیت، توسعه، زیرساخت، انرژی و... است. نرم افزاری که تولید شده یک پلت فرم جامع، هوشمند ، یکپارچه و سازگار با زیرساخت مشتریان است و قابلیت سفارشی سازی برای تک تک مشتریان را دارد. این نرم افزار از 12 ماژول مختلف تشکیل شده و بزرگ ترین قابلیت آن ماژولAI است که با توجه نحوه برقراری ارتباط سرورها و device ها با هم می تواند براساس سناریو تولید گزارشات جذابی کند که پیش بینی استفاده از ظرفیت سیستم در بحث برقی و ارتباطات را داشته باشند و 14 روز زودتر زیرساخت را از چالش ها مطلع نماید. جذب سرمایه راند اول با 160 میلیون تومان صورت گرفته است و برای راند دوم 1.5 میلیارد تومان سرمایه نیاز است و در ازای آن نیز 20 درصد از سهام شرکت واگذار می شود.

استارتاپ باینو

در ادامه این رویداد استارتاپ "باینو" که فروشگاه هوشمند بدون فروشنده است به معرفی محصول خود جهت جذب سرمایه پرداخت. باینو اقلام مصرفی را در ادارات، سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها و جاهایی که امکان فروش محصولات مصرفی میسر نبوده عرضه می کند. خرید اقلام مصرفی در مکان هایی مثل محل کار، تحصیل و محل سکونت به دلایل تنوع محدود کالا، مشکل تردد، هزینه اضافی و زمان بر بودن مشکل است. سوپر مارکت های آنلاین، سوپر مارکت های محلی و دستگاه های فروش خودکار سنتی از کسب و کارهایی هستند که در رقابت با باینو هستند و این دست مشکلات را تا حدی پوشش می دهند اما در مقایسه با باینو این رقبا مشکلاتی دارند که در سوپرمارکت های آنلاین عدم سرویس دهی به برخی مناطق و در سوپر مارکت های محلی نیاز به مراجعه به فروشگاه و در دستگاه های فروش خودکار سنتی تنوع محدود کالاها و... وجود دارد. یخچال و شلف هوشمند باینو به صورت کاملا رایگان در مکان هایی مثل ادارات، باشگاه ها، مدارس ، دانشگاه ها و مجتمع های مسکونی قرار می گیرد. همچنین اقلام مصرفی را با قیمت عمده فروشی تامین می کند و به مشتری نهایی با قیمت خرده فروشی عرضه می کند. سرمایه مورد نیاز این طرح 3.5 میلیارد تومان در ازای واگذاری 18.5 درصد از سهام شرکت خواهد بود.

استارتاپ رستمانا

استارت آپ بعدی استارتاپ "رستمانا" بود که به ارائه کار خود پرداخت. کار این استارتاپ طراحی و تولید گلخانه های هوشمند دکوراتیو در ابعاد محدود است. داخل این سازه، تمامی شرایط نگهداری مناسب گیاهان به صورت اتوماتیک کنترل می شود همچنین مصرف کننده می تواند با استفاده از یک اپلیکیشن تحت وب سازه خود را از راه دور کنترل کند و در ادامه امکان پرورش و کاشت انواع محصولات سالم کشاورزی مثل انواع سبزیجات با هزینه کمتر برای مصرف کننده فراهم شده است. سرمایه مورد نیاز این طرح یک میلیارد و 200 تومان تخمین زده شده است.

استارتاپ چراغ هوشمند خیابانی

در پایان استارتاپ "چراغ هوشمند خیابانی" به معرفی کار خود پرداخت. اتلاف انرژی در سیستم روشنایی در معابر خیابانی و بوستان ها در ساعت کم رفت آمد شب، خصوصا ساعات بعد از نیمه شب نیاز به حداکثر روشنایی وجود ندارد و باعث اتلاف انرژی زیادی در سطح کلان می شود. راه حلی که این استارتاپ برای آن پیدا کرده هوشمندسازی روشنایی است. به این صورت که سیستم در هنگام عدم عبور وسیله نقلیه، نور چراغ را تا حد قابل تنظیم کاهش می دهد و در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه نور چراغ افزایش می یابد و سپس بعد از چند ثانیه مجددا نور چراغ را کاهش می دهد. سرمایه مورد نیاز این استارتاپ 500 میلیون تومان در ازای واگذاری 30 درصد از سهام استارتاپ است.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان از طریق تایپ در پلتفرم اسکای روم به طرح سوالاتشان از استارتاپ ها پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 373
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران