پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449817 تاریخ : 1397/12/05-18:19:35
,15,
گزارشی از تاثیر توسعه ارتباطات در زندگی روستاییان / مهاجرت معکوس نتیجه توسعه ارتباطات روستایی

مجموعه 12 قسمتی توسعه اینترنت روستایی منتشر شد؛

گزارشی از تاثیر توسعه ارتباطات در زندگی روستاییان / مهاجرت معکوس نتیجه توسعه ارتباطات روستایی

درحالی توسعه ارتباطات روستایی به عنوان بخش مهمی از وظایف وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم به پیش می رود که گزارشات حاکیست، ایجاد حلقه های ارتباطی در روستاها توانسته زندگی روستایی مردم را دستخوش تغییرات کند و در برخی روستاها منجربه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همواره یکی از نتایج توسعه ارتباطات روستایی، رونق کسب و کار و تسهیل زندگی روستاییان بوده است. در واقع ارتباطات ایجاد شده ناشی از تجهیز روستاهای کشور به خدمات تلفن ثابت، تلفن همراه و شبکه پهن باند، باعث می شود که مردم روستاها این امکان را داشته باشند تا بر بستر آن به تجارت و فروش محصولات خود بپردازند. محصولاتی که تا پیش از آن بیرون از دایره جغرافیایی روستا نرفته و امکان عرضه نداشته اند.

به عبارتی دیگر فناوری اطلاعات این فرصت را برای روستاییان فراهم می آورد تا با استفاده از زیرساخت ارتباطی کشور بتوانند به متقاضیان محصولات خود متصل شده تا با رونق کسب وکار خود، انگیزه زندگی در روستاها را به خانواده ها برگرداند.
در دولت دوازدهم نیز وزارت ارتباطات بخش ویژه ای را به توسعه ارتباطات روستایی اختصاص داده است، بطوریکه در یک سال و نیم گذشته حجم پروژه های این حوزه به گونه ای بوده که تعداد روستاهای دارای ارتباطات کامل دو برابر قبل رسیده است.
ضمن اینکه برآوردها نشان می دهد که سرعت رفع مشکلات ارتباطی روستاها به اندازه ای است که در حال حاضر 10 درصد جلوتر از هدف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است.
امروز (یکشنبه) نیز محمدجواد آذری جهرمی که پیش از این در توییتی از نهادهای دولتی خواسته بود هزینه هدایای نوروزی را صرف توسعه روستای «درک» در استان سیستان و بلوچستان کند در اینستاگرامش با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات می تواند دست دلالان را از سفره روستاییان کشور کوتاه کند، نوشت: «روستاییان عزیز می توانند محصولات کشاورزی، صنایع دستی و حتی خدمات بومگردی را به صورت مستقیم ارائه کنند و برای رفع نقایص ارتباطی و توسعه اینترنت روستایی با تمام توان پیش می رویم.»
در همین حال مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با حضور در تعدادی از روستاهای دورافتاده که پیش از آن، مهاجرت عادت مردم آنجا شده بود و گرد فقر و کسادی بر دیواره های روستا نقش بسته بود، گزارشی از آخرین تغییرات آن روستاها ارایه کرده که چطور توسعه ارتباطات روستایی توانسته خون زندگی را در رگ های آن روستاها جاری سازد که نمونه هایی از آنرا در مجموعه کلیپ های 12 قسمتی منتشر شده در دسترس است. / عکس از کیانوش سعادتی
برای دیدن این کلیپ های می توانید به کانال آپارتی فیلم رسانه ارتباطات و فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
 
عناوین برنامه ها:
اینترنت و توسعه روستای سفالگری کلپورگان
صنایع دستی – روستای خراشاد
کشاورزی – از تولید به مصرف
مدارس هوشمند روستایی
ارتقای بهداشت روستایی
اینترنت و بوم گردی روستایی
صادرات صنایع دستی – روستای بهمنی
بوم گردی – کسب و کار سالم
فروش اینترنتی صنایع دستی – روستای تنگ سرحه
بوم گردی – بازگشت به روستاها
پست بانک – امکانات رفاهی در روستاها
خانه بهداشت عشایری


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 362
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران