پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496814 تاریخ : 1398/10/30-14:57:37
,17,4,
کربن‌زدایی از کشتی‌رانی تا دو تریلیون دلار هزینه دارد

نتایج یک پژوهش

کربن‌زدایی از کشتی‌رانی تا دو تریلیون دلار هزینه دارد

یک تا دو تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در تکنولوژی سوخت جدید لازم است تا صنعت کشتی‌رانی بتواند به سطح کاهش آلایندگی کربن مورد هدف سازمان ملل تا سال 2050 دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، یک مطالعه که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد حداقل 1 تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در تکنولوژی سوخت جدید لازم است تا صنعت کشتی‌رانی بتواند به سطح کاهش آلایندگی کربن مورد هدف سازمان ملل تا سال 2050 دست پیدا کند.

ناوگان کشتی‌رانی جهان که مسئول 2.2 درصد از کل آلودگی دی‌اکسید کربن زمین است برای کاهش این آلایندگی و سایر آلایندگی‌هایی که ایجاد می‌کند، تحت فشار قرار گرفته است. حدود 90 درصد از تجارت جهان از طریق دریاها انجام می‌شود.

آژانس کشتی‌رانی سازمان ملل، سازمان کشتی‌رانی بین‌الملل (آی‌ام‌او)، در نظر دارد تا سال 2050 تا 50 درصد از سطح گازهای گلخانه‌ای این صنعت بکاهد (نسبت به سطح تولید این گازها در سال 2008). این سطح هدف نیازمند توسعه سریع سوخت‌های با آلایندگی کم یا صفر و طراحی جدید کشتی‌ها برای استفاده از سوخت‌های پاک‌تر می‌باشد.

در اولین مطالعه انجام شده بر روی هزینه‌ها، محققان تخمین زدند که جمع سرمایه‌گذاری مورد نیاز بین سال‌های 2030 تا 2050 برای انجام این هدف به 1 تا 1.4 تریلیون دلار خواهد رسید که این معادل متوسط 50 تا 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری سالیانه در طول 20 سال است.

اگر قرار باشد صنعت کشتی‌رانی تا سال 2050 به طور کامل کربن‌زدایی شود، این نیاز مند حدود 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بیشتر در این 20 سال است. به این ترتیب کل سرمایه‌گذاری در این صنعت به حدود 1.4 تا 1.9 تریلیون دلار خواهد رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران