پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352671 تاریخ : 1397/04/30-11:24:15
,6,
کدام شرکت‌های واردکننده می‌توانند به حیات خود ادامه دهند؟

کدام شرکت‌های واردکننده می‌توانند به حیات خود ادامه دهند؟

با ممنوع شدن واردات خودرو، این روزها حجم بالایی از تعدیل در شرکت‌های واردکننده خودرو رخ داده است و بسیاری از آنها در حال جمع کردن شوروم‌های خود و تعدیل نیروی انسانی هستند، همچنین برخی از آنها حتی به‌سمت بسته شدن پیش می‌روند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، با ممنوع شدن واردات خودرو، این روزها حجم بالایی از تعدیل در شرکت‌های وارد‌کننده خودرو رخ داده است و بسیاری از آنها در حال جمع کردن شوروم‌های خود و تعدیل نیروی انسانی هستند، همچنین برخی از آنها حتی به‌سمت بسته شدن پیش می‌روند. با این اوضاع شرایط تیره و تاری پیش روی شرکت‌های وارد‌کننده خودرو قرار دارد. حال سوالی که پیش می‌آید این است‌که که این شرکت‌ها همگی سرنوشت یکسانی دارند؟ در پاسخ باید گفت خیر.  برخی از این شرکت‌ها در میان این اوضاع بسیار ناامید‌کننده کور سوی امیدی دارند. بخش اول شرکت‌هایی هستند که روی خدمات بعد از فروش خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌توانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند. اما در مقابل شرکت‌هایی که به خدمات بعد از فروش خود توجه کافی نکرده‌اند این روزها بسیار حسرت می‌خورند. دسته دوم شرکت‌هایی هستند که حجم بالایی از خودروها را در چند سال گذشته به بازار فرستاده‌اند و حال می‌توانند از پروسه خرید و فروش نسخه دست‌دوم آنها یا تامین قطعات و خدمات، در‌آمدزایی نسبتا مناسبی برای سرپا نگه‌داشتن حداقلی خود داشته باشند. طبیعی است شرکت‌هایی که هر دو این خصوصیات را دارند یعنی هم روی خدمات بعد از فروش خود سرمایه‌گذاری مناسبی کرده و هم حجم بالایی خودرو به بازار عرضه کرده‌اند، می‌توانند حداقل تا یک یا شاید دو سال خود را در این شرایط حفظ کنند و با به حداقل رساندن هزینه‌های غیرضروری خود، به فعالیت در زمینه ارائه خدمات بعد از فروش و درآمدزایی از این محل بپردازند. شرکت‌هایی که حجم خودرو عرضه‌شده آنها به بازار محدود است یا آنها که ‌روی خدمات بعد از فروش سرمایه‌گذاری نکرده‌اند، روزگار بسیار سخت و ناامید‌کننده‌ای در پیش دارند. همچنین باید گفت برخی تازه‌واردهای بازار همانند بورگوارد‌، جیلی‌، فولکس‌واگن‌ و لوکسژن نیز بسیار متضرر خواهند شد و باید دید جبران زیان را چگونه خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران