پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 574413 تاریخ : 1399/12/24-12:55:41
,10031,
کارگاه طراحی پرایمر برگزار می شود

کارگاه طراحی پرایمر برگزار می شود

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی گیاهی دانشگاه الزهرا (س)، کارگاه «طراحی پرایمر» برگزار می کند.

به گزارش بانک و صنعت، پرایمر، یک مولکول کوچک تک ـ رشته ای از جنس DNA است که در واکنش PCR شرکت می کند و سر 3 هیدروکسیل آزاد را در اختیار «آنزیم Taq پلیمراز» قرار می دهد. می دانیم که در ژنوم موجودات پیچیده ای مانند انسان، در هر ناحیه، تنها یکی از دو رشته DNA به عنوان ژن فعال، عمل می کند. معمولا هدف از انجام PCR، تکثیر این ناحیه است و به آن «ناحیه هدف» (Target Region) می گوییم. برای این کار به دو پرایمر نیاز است که یکی به رشته هدف و دیگری به رشته مکمل آن متصل می شود.

طراحی پرایمر یکی از مباحث فوق العاده با اهمیت در مباحث مولکولی است چراکه تا حد زیادی موفقیقت تکنیک PCR و Real-Time PCR در گرو طراحی پرایمر مناسب بوده یکی از نرم افزار های کاربردی به منظور طراحی پرایمر، نرم افزار نرم افزار Oligo7 است.

نرم افزاری بسیار کاربردی برای انجام آنالیزهایی بر روی ژن ها وطراحی پرایمر برای انجام واکنش PCR است. این نرم افزار بسیار قوی و دارای قابلیت های زیاد و مورد استفاده برای محققان، دانشجویان، دانش آموزان و علاقمندان به رشته های ژنتیک و بیوتکنولوژی و سایر رشته های وابسته است. الگوریتم های جستجو در Oligo، بر مبنای جدیترین اطلاعات، پرایمرهای بهینه شامل Taqman, highly multiplexed, consensus یا پرایمرهای degenerate را برای PCR پیدا می کنند. در این نرم افزار پردازش گروهی فایل ها امکان پذیر بوده و علاوه بر این می توان از آن به عنوان ابزاری ارزشمند در تشخیص جهش های ژنتیکی استفاده کرد.

کارگاه طراحی پرایمر با استفاده از نرم افزار Oligo7، با تدریس خانم معزی مقدم ـ دانشجوی دکتری فیزیولوژی گیاهی، روز سه شنبه 26 اسفندماه ساعت 17 تا 19 به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام، با شماره 09016122419 ارتباط برقرار کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 323
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران