پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 517699 تاریخ : 1399/05/22-14:10:13
,17,4,
چین برای اولین بار در فهرست 500 شرکت برتر جهان از آمریکا جلو زد

چین برای اولین بار در فهرست 500 شرکت برتر جهان از آمریکا جلو زد

برای اولین بار در تاریخ تعداد شرکت های چینی در فهرست فورچون گلوبال 500، که لیست بزرگترین شرکت های جهان است، از تعداد شرکت های آمریکایی بیشتر شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از اسپوتنیک، برای اولین بار در تاریخ تعداد شرکت های چینی در فهرست فورچون گلوبال 500، که لیست بزرگترین شرکت های جهان است، از تعداد شرکت های آمریکایی بیشتر شد.

در فهرست بزرگترین شرکت های جهان چین با 133 شرکت از آمریکا با 121 شرکت جلو زد. این اخبار در حالی منتشر می شود که با بالا گرفتن تنش ها بین پکن و واشنگتن سرمایه گذاری خارجی در شرکت های تکنولوژی چینی جهش کرده است.

در صدر این فهرست وال مارت آمریکایی قرار دارد و شرکت های چینی سینوپک، استیت گرید و شرکت ملی سوخت چین در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

ژانگ لین، یک اقتصاددان سیاسی مستقل در پکن می گوید: بیشتر شدن تعداد شرکت های چینی این فهرست نسبت به شرکت های آمریکایی نشان می دهد که اقتصاد چین به اندازه ای بزرگ شده که آمریکا را نگران کرده است.

در این میان شرکت هوآوی هم که در فهرست قبلی در رتبه 61 قرار داشت با جهش بزرگی به رتبه 49 رسیده است. علی بابا از رتبه 182 به رتبه 132 رسیده است.

در این فهرست 53 شرکت ژاپنی، 31 شرکت فرانسوی، 27 شرکت آلمانی و 22 شرکت انگلیسی حضور دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران