پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449864 تاریخ : 1397/12/06-12:47:52
,5,
چیزی تحت عنوان بنزین سیار رسمی نیست

بیژن حاج رضایی:

چیزی تحت عنوان بنزین سیار رسمی نیست

رئیس هیئت مدیره انجمن ج داران سوخت کشور: آقایان در چهاچوب حفظ منافع سازمان مطبوعشان فعالیت می کنند، لذا نوعا در زمینه ماشین های سیار بنزین پیدو ما چیزی به اسم بنزین سیار در دنیا نداریم، این ها من درآوردی است!

بیژن حاج رضایی رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه داران سوخت کشور در حاشیه دومین نمایشگاه تجهیزات سوخت کشور در خصوص برگزاری و اهداف این نمایشگاه به خبرنگار بانک و صنعت گفت: سال گذشته اولین دور نمایشگاه را ایجاد و بررسی کردیم و پاسخوگی خوبی بود. در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که ما در سیاست خارجه و باتوجه به تحریم های جنایت کاران بین المللی داریم امسال قدری کمتر است ولی در علل وصول ما مصمم هستیم.

وی افزود: این وضع بخاطر اینکه ما هرسال می توانیم از تکنولوژی های جدید و پیشرفته بهره برداری کنیم و ضمن اینکه این تکنولوژی ها به ایران ورود می کند سیستم سوخت رسانی را هم تغییر می دهیم به این دلیل که ما بعد از انقلاب، زمان جنگ، بازسازی و ... تغییرات آنچنانی در سیستم مجاری عرضه بوجود نیاورده ایم و در حال حاضر هم علی رغم اینکه دستگاه هایی در جایگاه ها نو و فعال می باشد لذا این دستگاه ها ساخت ایران است.

حاج رضایی در ادامه تاکید کرد: ما دنبال این هستیم که دستگاه های مشابه خارجی وارد کرده تا بتوانیم میزان خدمات را بیشتر کنیم، همچنین سیستم برق را به خدمت گرفته و در زمینه سوخت از انرژی خورشیدی در جایگاه ها استفاده شود. 

 

پیگیر جایگاه های تک سکویی هستیم
رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه داران سوخت کشور افزود: جایگاه های تک سکویی به شدت دنبال می کنیم که مسالش انجام شود و اگر دوستان در شرکت ملی پخش و یا وزارت نفت قدری همکاری را بیشتر کنند ما متعهد می شویم طی 2 سال تغییرات بسیار شایسته ای در سطح کشور به وجود آید.

حاج رضایی در پاسخ به این پرسش که در برنامه و تغییرات چه نیازهایی در این صنعت وجود دارد که نیازمند همکاری و همرافزیی است؟ گفت: در حال حاضر میترهای (شماره اندازها) ما سوخت را از انبارهای شرکت براساس دیپ چشمی تحویل می گیریم و که این روال در دنیا منسوخ است و در افریقا نیز اینکار را قطعا نمی کنندچراکه همین دیپ چشمی میلیاردها ریال به کشور لطمه می زند.

وی افزود: دنبال این هستیم با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و با استفاده از دانشجویان ژنی دانشکده مزبور میترهایی یاخته شود که در جایگاه ها نصب تا زمانیکه نفتکشی می آید که برای ارائه فراورده حسب شماره انداز بنزین و سوخت تحویل گرفته شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه داران سوخت کشور ادامه داد: سیستم های جدید تلمبه که از طریق ماهواره کنترل می شود از طریق ماهواره نیز تعمیر می شود و اجازه دست زدن به تلمبه را به هیچ عنوان کارگر ندارد یعنی چیزی که در دنیای مترقی در کشورهای همجوار مثل ترکیه، آذربایجان شاید در پاکستان رایج است، ولی ما متاسفانه هنوز از دستگاه های جنگ جهانی اول استفاده می کنیم.

 

چیزی تحت عنوان بنزین سیار رسمی نیست / از شرکت پخش گله مندیم
حاج رضایی در پاسخ به این پرسش که در بحث جایگاه دارها نحوه توزیع و تکنولوژی اتحادیه چه برنامه ای برای این ها تدارک دیده با توجه به اینکه بسیاری از شرکت ها نیز وارد سوخت رسانی سیار شده و برخی شرکت های پرداختی با انها همکاری کردند، وضعیت این شرکت ها به چه صورت است و آیا با اتحادیه همکاری میکند؟ گفت: ما با آقایان همکاری نداشتیم چراکه ما در چهارچوب حفظ منافع مجاری عرصه فعالیت می کنیم. آقایانی که در چهاچوب حفظ منافع سازمان مطبوعشان فعالیت می کنند، لذا در زمینه ماشین های سیار بنزین پیدو ما چیزی به اسم بنزین سیار در دنیا نداریم، این ها من درآوردی است و آمدند برنامه ریزی کردند که از ماشین های پیدو  بعنوان سوخت دهنده استفاده کنند.

وی ادامه داد: یعنی شما در منزل تماس گرفته و درخواست بنزین دارید، یک وسیله به ساختمان شما آمده بنزین میدهد و میرود، لذا این ها راه را گم کرده اند؛ این سوخت رسانی ها ته صف جایگاه ها می روند سوخت میزنند و نوشتنداند توزیع بنزین سیار، ما اصلا چیزی به اسم بنزین سیار نداریم این تصمیمات متاسفانه تصمیمات مغایر با قانون است و ما از شرکت ملی پخش در همین زمینه گله مندیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه تصمیماتی گرفته که بعد از مدتی منسوخ می شود، افزود: در این بین چند سرمایه گذار از بین می روند و این درست نیست، کشور در حال حاضر چیزی حدود 500 جایگاه در تهران، حدود 4 هزار جایگاه تک و دو منظوره در سراسر کشور و همچنین 2 هزار 500 جایگاه سی ان جی یعنی نزدیک به هفت هزار جایگاه در کشور وجود دارد، با هفت هزار جایگاه، جایگاه تک سکو چه معنی می دهد؟


عدم نظارت بر توزیع بنزین سیار / جایگاه سوخت آخرین فاز توزیع
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر قصد جلوگیری از قاچاق سوخت هم داریم، همچنین از جهت دیگر ده هزار لیتر بنزین به ماشین های پیدو داده می شود و در سطح شهر سرازیر می کنیم و می گویم برو بفروش، خب مشخصا راحت ترین راه حل می باشد که داخل از یک تعمیرگاه رفته و کل بنزین را تخلیه کند و بیرون بیاید، لذا این تصمیمات تا وقتی این چنین اتخاذ شود مشکل دارد. 

حاج رضایی تاکید کرد: ما به دفعات پیشنهاد کردیم که آخرین فاز توزیع ما هستیم



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 439
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران