پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 618937 تاریخ : 1401/06/01-00:04:12
,8,15,
چطور بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

فناوری راه خود را به بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، مالی و اقتصادی بازکرده است. همان طور که فناوری همچنان محبوب می شود، علاقه سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال نیز افزایش می یابد.

به گزارش بانک و صنعت، در سال های اخیر به نظر می رسد همه در مورد بلاک چین صحبت می کنند. فناوری راه خود را به بخش هایی مانند مراقبت های بهداشتی، مالی و اقتصادی بازکرده است. همان طور که فناوری همچنان محبوب می شود، علاقه سرمایه گذاران به ارزهای دیجیتال نیز افزایش می یابد. بر کسی پوشیده نیست که در طول این سال ها مبادلات ارز دیجیتال با سرعتی شتابان درحال رشد هستند. نام های بزرگی نیز در تلاش برای ورود به فضای مبادلات ارزهای دیجیتال هستند. این به این دلیل است که حجم معاملات روزانه کریپتو در حال افزایش است و کاربران به دنبال مبادلات امن تر، ارزان تر، سریع تر و قابل اعتمادتر هستند.

اگر شما فردی هستید که می خواهید به دنیای رمزارزها وارد شوید، ابتدا باید درمورد آن اطلاعات کسب کنید. ما در این مقاله شما را با ویژگی های صرافی های ارز دیجیتال آشنا می کنیم تا سرمایه گذاری لذت بخشی داشته باشید.

انواع مبادلات

در حال حاضر، بیشتر صرافی های ارزهای دیجیتال، صرافی های متمرکز هستند. این صرافی ها توسط نهادهای متمرکز اداره می شوند، استفاده از آنها آسان است و ویژگی های پیشرفته ای را به معامله گران حرفه ای ارائه می دهند.

بااین حال، در صرافی های متمرکز مشکل وجود دارد. صرافی های متمرکز به راحتی هک می شوند. علاوه بر این، آنها از معامله گران یا کاربران تعهدی می خواهند که به مقررات KYC پایبند باشند. برای حل این چالش ها، مبادلات غیرمتمرکز به وجود آمده است. این صرافی ها از حریم خصوصی برخوردارند و در برابر هک مقاوم هستند.

صرافی ارز دیجیتال

کار صرافی ها دقیقا چیست؟

صرافی ها به عنوان یک واسطه بین کاربران پلتفرم عمل می کنند. هر زمان که معامله ای انجام شود، صاحبان صرافی کارمزد دریافت می کنند. صرافی های ارزهای دیجیتال وجوه کاربران را نیز نگه می دارند. آن ها می توانند کسب وکارهایی را که به رمزارز نیاز دارند، تأمین مالی کنند و سود ببرند.

ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال خوب

برخی از ویژگی ها برای صرافی ارز دیجیتال ضروری هستند و برخی از ویژگی ها وجود دارند که یک صرافی را منحصربه فرد و قابل اعتماد می کنند. اگر ملاک های انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال را نمی دانید، در زیر برایتان این معیارها را آورده‎ایم.

داشتن کیف پول

کیف پول مکانی است که کاربران دارایی های خود را در آن ذخیره می کنند. صرافی ای که با کیف پول ایمن همراه باشد یک مزیت بزرگ برای کاربران است. بااین حال، برای یک صرافی ضروری است که کیف پولی را ارائه دهد که از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می کند تا معامله گران نیازی به داشتن کیف پول جداگانه برای ذخیره دارایی های مختلف نداشته باشند. قیمت برنامه مبادله ارز دیجیتال، ممکن است بر اساس یکپارچگی کیف پول و جنبه های امنیتی متفاوت باشد.

هویت بصری

بسیاری از معامله گران با ارز دیجیتال و تجارت آشنا نیستند. هر زمان که یک معامله گر مبتدی تلاش می کند تا به دنیای ارز دیجیتال وارد شود، صرافی اولین نقطه ورود او است؛ بنابراین، برای کمک به معامله گران، ارائه یک هویت بصری بسیار مهم است. صرافی باید نیازهای معامله گران تازه کار و حرفه ای را برآورده کند. بااین حال، باید دارای یک رابط کاربری ساده باشد که تمام پیچیدگی های تجارت ارزهای دیجیتال را در پشت خود پنهان کند.

صرافی ارز دیجیتال

کنترل نقدینگی

برای اینکه یک صرافی را بهترین بنامیم، پارامتر اصلی تنظیم نقدینگی است. یک معامله گر هرگز با صرافی که نقدینگی کافی ندارد وارد معامله نمی شود. صرافی ها راه های زیادی برای ایجاد نقدینگی به کار می گیرند. به عنوان مثال، صرافی های غیرمتمرکز از معامله گران می خواهند تا با سپرده گذاری دارایی های خود در بورس، به تأمین کنندگان نقدینگی تبدیل شوند. معامله گران سود سپرده های خود را دریافت می کنند و صرافی نقدینگی ایجاد می کند.

پیچیدگی

همیشه به یاد داشته باشید، همه چیز در یک صرافی ارز دیجیتال، به پول مردم مربوط می شود؛ بنابراین، صرافی باید بسیار مطمئن، قابل اعتماد و شفاف باشد.

مراحل انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای انتخاب یک صرافی خوب در حوزه ارز دیجیتال به ترتیب اقدامات زیر را انجام دهید:

1. محتاط باشید

اولین چیزی که هنگام جستجوی صرافی های ارز دیجیتال و هنگام درنظرگرفتن هر جنبه ای از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال باید به خاطر داشته باشید این است که کلاهبرداری ها وجود دارند و می توانند تأثیر بسیار واقعی بر سرمایه گذاران داشته باشند. یکی از اولین صرافی های ارز دیجیتال سقوط کرد و بعضی از صرافی ها نیز هک شدند یا در معرض خطر دیگری قرار گرفته اند.

چگونه می توان مطمئن شد که یک صرافی ارز دیجیتال خدمات قانونی ارائه می دهد؟ ابتدا به دنبال آدرس واقعی مرتبط با صرافی باشید. اگر آدرسی به راحتی در دسترس نیست، نباید از صرافی استفاده کنید. دلایل زیادی برای این وجود دارد. اولاً، شفافیت اغلب نشانه مشروعیت است. دوم اگر حساب شما هک شود، رسیدگی به این مسائل برای صرافی در صورت داشتن یک آدرس فیزیکی، بسیار ساده تر است.

Binance یکی از صرافی های معتبر خارجی است که می تواند شما را در امر سرمایه‎گذاری یاری کند.

2. تحقیقات خود را انجام دهید

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال و صرافی ها می شود، شهرت مهم است. ایجاد یک حساب کاربری باید سطح بالایی از اعتماد را نشان دهد زیرا مستلزم انتقال اطلاعات خصوصی از انواع مختلف توسط کاربر است. حتی قبل از ایجاد این حساب کاربری مهم، زمانی را صرف بررسی کامل صرافی موردنظر خود کنید. ببینید سایر کاربران در مورد صرافی چه می گویند؟ صرافی در مورد خودش چه می گوید؟ آیا در گذشته مسائل امنیتی وجود داشته است؟ اگر چنین است، آن صرافی چگونه این مشکلات را برطرف کرده است؟ در جستجوی خود، عمیق باشید.

صرافی ارز دیجیتال

3. با امنیت بالاتر بروید

هرچه ایجاد یک حساب کاربری در یک صرافی خاص سخت تر باشد، بهتر است. اگر ایجاد یک حساب کاربری بسیار آسان است، این نشان می دهد که صرافی چندان قابل اعتماد نیست. اگر دارایی های دیجیتال شما ناگهان ناپدید شوند، چه اتفاقی می افتد؟ در این موارد ممکن است زمان بسیار بیشتری برای ردیابی و بازیابی پول خود بگذرانید.

صرف نظر از صرافی ای که انتخاب می کنید، ایده خوبی است که اکثریت دارایی های دیجیتال خود را در یک سرویس ذخیره سازی آفلاین مانند کیف پول نگه دارید. صرافی ها باید همین کار را با دارایی های خود که برای نقدینگی موردنیاز نیستند، انجام دهند.

4. مراقب هزینه ها و جفت ارزها باشید

شما از میان صرافی های بالقوه غربال کرده اید و برخی از آنها را پیدا کرده اید که به نظر می رسد شهرت بسیار خوبی دارند، تاریخچه ای درخشان در مورد امنیت دارند و هیچ پیش زمینه ای از هک یا کلاهبرداری ندارند. این یک شروع عالی است، اما اکنون باید در نظر بگیرید که هر صرافی چگونه بر سرمایه گذاری روزانه شما تأثیر می گذارد.

دو عامل اصلی که صرافی های مختلف را متمایز می کند، کارمزد و جفت ارزی است که ارائه می دهند. اکثر مبادلات شامل نوعی کارمزد برای تراکنش های شما می شوند. اینها می توانند بر اساس اندازه تراکنش باشند یا ممکن است به سطح فعالیت شما وابسته باشند یا در برخی موارد، ممکن است به هر یک از این عوامل بی ارتباط باشند.

یکی دیگر از نکات مهم، جفت ارزهای دیجیتالی است که صرافی شما ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که روش های سرمایه گذاری خودتان چگونه با ویژگی ها و محدودیت های هر صرافی که ممکن است استفاده کنید مرتبط است.

صحبت پایانی

با توجه رشد روزافزون صرافی های ارز دیجیتالی، شاید بهترین را انتخاب کردن کار سختی باشد. اما برای این انتخاب شما به زمان و تحقیقات زیادی نیاز دارید. از ویژگی هایی که باید برای انتخاب صرافی در نظر داشته باشید عبارت اند از: امنیت، میزان کارمزد، نقدینگی، هویت بصری و دیگر مواردی که شما را برای بهترین ها آماده می کنند. سرمایه شما مهم است پس باید برای آن حساسیت به خرج دهید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 434
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران