پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489408 تاریخ : 1398/05/22-10:57:04
,17,4,
پیش‌بینی رشد اقتصادی 6.2 درصدی چین در سال 2019

صندوق بین المللی پول اعلام کرد:

پیش‌بینی رشد اقتصادی 6.2 درصدی چین در سال 2019

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین پیش‌بینی خود درباره چشم‌انداز رشد اقتصادی چین می‌گوید: این کشور تا پایان سال 2019 میلادی رشد اقتصادی 6.2 درصدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صندوق بین المللی پول در آخرین ارزیابی سالانه خود از اقتصاد چین، دریافت که در سال 2018 کیفیت رشد اقتصادی این کشور به سه طریق بهبود یافته است.

اول، سرعت انباشت بدهی‌ها کند شد. دوم، میزان نظارت و قوانین مربوط به نظام  مالی بهبود یافت و و در نهایت، میزان مازاد حساب جاری این کشور افزایش چشمگیری نداشت.

تنش های تجاری، چشم انداز اقتصادی این کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد و در صورت ادامه این اختلافات، اصلاحات باید عمق بیشتری پیدا کند اما پس از آنکه این کشور در سال گذشته میلادی با کندی رشد اقتصادی روبه‌رو شد،‌ میزان انباشت بدهی در سه ماهه اول سال 2019 شتاب بیشتری به خود گرفت.

در حال حاضر چین تلاش می‌کند با هدف جلوگیری از بروز اقدامات محرک بیشتر، از انباشت بدهی جلوگیری کند. برخی از محرکهای مالی متوسط ??می‌تواند تأثیرات منفی حاصل از جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین را جبران کند.

به رغم بهبود تدریجی تجارت و سرمایه گذاری خارجی، چین نسبت به سایر اقتصادهای نوظهور در گروه 20 در ارائه خدمات و سرمایه گذاری مستقیم خارجی فعالیت کمتری از خود نشان داده است.

در صورت حصول توافق تجاری میان واشنگتن و پکن، نظام تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی و ایجاد اصلاحات ساختاری در چین افزایش می‌یابد.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد چین در چند سال گذشته در کاهش میزان «عدم تعادل مبادلات خارجی» پیشرفت کرد و نرخ ارز آن در سال 2018 کاملاً با اصول منطبق بوده است.

با این وجود، دولت چین می‌کوشد اقدامات زیادی را جهت افزایش سطح رفاه شهروندان خود انجام دهد.

بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، چین باید در اجرای اصلاحات برنامه‌ریزی شده در تنظیم مقررات اقتصادی، سرمایه های خود را در بانک های کوچکتر جمع کند و رشد سریع بدهی‌های خانوار را کنترل کند.

با افزایش میزان رقابت بخش‌های خصوصی و خارجی و کاهش سهم اعتبار برای شرکتهای دولتی، چین می تواند به طور قابل توجهی بهره وری و رشد بالقوه را افزایش دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 325
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران