پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511249 تاریخ : 1399/02/01-10:43:34
,10028,
پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما در برخی مناطق

پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور/ کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما در برخی مناطق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این که بارش‌ها در کشور تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد گفت: دمای هوا طی روزهای جمعه و شنبه (5 و 6 اردیبهشت) در برخی مناطق بین 5 تا 7 درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز (1 اردیبهشت) در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم و دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و همچنین در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان‌های فارس و بوشهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (2 اردیبهشت) نیز در شمال غرب و دامنه‌های البرز شرقی واقع در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان  و استان‌های کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس و کل نوار شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که در ساعات بعد از ظهر این روز وقوع رگبار و رعد و برق در جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان شدت دارد تصریح کرد: بارش تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نیست. همچنین روز چهارشنبه (3 اردیبهشت) بارش در جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال غرب کشور تداوم  دارد و در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته ضیائیان، در اوایل شب با نفوذ هوای خنک به غرب سواحل دریای خزر بارش در استان‌های گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود و روز پنجشنبه (4 اردیبهشت) علاوه بر این که گستره بارش کل نوار شمالی کشور را فرا می‌گیرد در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش خواهیم داشت.

وی با بیان این که روز جمعه (5 اردیبهشت) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است گفت: طی بعد از ظهر این روز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس بارش پراکنده رخ می‌دهد، همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه (6 و 7 اردیبهشت) با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در غرب سواحل شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در اواخر وقت روز چهارشنبه (3 اردیبهشت) و طی روز پنجشنبه (4 اردیبهشت) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در کشور عراق و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست. همچنین در بیشتر مناطق کشور روند افزایش دما بین صفر تا 5 درجه پیش بینی می‌شود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی و جمعه و شنبه در شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه رخ می‌دهد.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (2 اردیبشهت) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده با  حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (3 اردیبهشت) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران