پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252039 تاریخ : 1395/09/29-13:58:49
,10031,
«پژوهش‌محوری» باید موردتوجه معلمان باشد

«پژوهش‌محوری» باید موردتوجه معلمان باشد

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش تهران گفت: «پژوهش‌محوری» از مسائلی است که باید هر چه بیشتر در کلاس‌های درس‌ و پرورش دانش‌آموزان مورد توجه معلمان و مربیان مدرسه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  مراسم نکوداشت و تجلیل از معلمان پژوهنده شهر تهران با حضور کمرئی مدیرکل، حدادی معاون پژوهش و نیروی انسانی، مدیران و معاونین مناطق و معلمان پژوهنده شهر تهران در محل خانه معلم آموزش و پرورش منطقه 3 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی‌انسانی آموزش و پرورش تهران با اشاره به رشد طرح‌های پژوهشی معلمان تهرانی اظهار داشت: امسال شاهد رشد فعالیت پژوهشی معلمان 19 گانه شهر تهران بودیم.

حدادی با تاکید به اینکه معلمان باید از روشهای پژوهش‌محور در کلاس‌های درس استفاده کنند، گفت: علاوه بر توجه به مسائل پژوهشی باید به کارآفرینی هم توجه داشته باشیم؛ کارآفرینی منجر به تربیت دانش‌آموزانی خلاق و بدون دغدغه از نظر تامین شغل آینده می‌شود و راهکاری برای به کارگیری پژوهش‌ها و تولید علم نیز است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش تهران با ارائه گزارشی از روند استقبال از پژوهشها اظهار داشت: امسال 4 هزار و 187 طرح به اداره‌کل آموزش‌ و پرورش شهر تهران ارسال شده که این آمار از مجموع 6 هزار و 546 نفر از افراد پژوهنده بوده است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش تهران با بیان اینکه این نوع روند فعالیتها از نگاه آموزش‌وپرورش رضایت‌بخش است، عنوان کرد: توجه به رویکرد پژوهش‌محوری از مسائلی است که باید هر چه بیشتر در کلاس‌های درس‌ و پرورش دانش‌آموزان مورد توجه معلمان و مربیان مدرسه قرار گیرد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه رویکرد نظام آموزشی گسترش فرهنگ پژوهش و پرسشگری است، اظهار داشت: کاهش اتلاف سرمایه در جهان امروز با پژوهش گره خورده است؛ پژوهش یک حرفه نیست، یک نیازی است که از چشمه فیاض روح و دانش و آگاهی می‌جوشد و از عمده‌ترین عوامل رونق پژوهش را باور به ثمربخشی پژوهش است و هر کاری در آموزش‌وپرورش بدون پژوهش محکوم به کنار زدن است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ویژگی دانش‌آموزان پژوهشگر را جستجوگری، داشتن تجربه علمی، اعتقاد به تغییرات و عبور از مرحله شک علمی قلمداد کرد و بر تلاش برای تفکرپژوهی و تقویت اقدام‌پژوهی در مراکز آموزشی تاکید کرد.

در این مراسم کمرئی با بیان اینکه از عمده‌ترین عواملی که باید در پژوهش انجام شود، باور به ثمربخشی آن است، عنوان کرد: باید در این مسئله توجه بیشتری داشته باشیم که پژوهش می‌تواند گره‌هایی از مشکلات را بگشاید.

وی ادامه داد: پژوهش در دو بعد سازمانی و دانش آموزی مورد توجه است و به طور کلی جهت‌گیری سیستم آموزشی باید مبتنی بر فعالیت‌های پژوهشی باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران بیان کرد: البته تکراری بودن موضوعات پژوهشی از مواردی بوده که باید برطرف شود و در فعالیتهای اقدام پژوهی این مسئله تا حد زیادی برطرف شده چرا که ماهیت این روش منحصر به فرد است.

کمرئی با اشاره به اینکه نقش آموزش‌ و پرورش تربیت دانش آموز پژوهشگر است، اظهار داشت: معلم اول باید ساختار درونی مرتبط به شیوه تفکر خود را تغییر دهد تا بتواند امکان تربیت دانش آموزان پرسشگر را فراهم کند.

وی یادآور شد: امیدواریم تفکر، پژوهش و اقدام‌پژوهی متاثر از چرخش‌های بنیادی که در آموزش و پرورش ایجاد شده در تمامی نظام آموزشی امکان‌پذیر شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران