پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494902 تاریخ : 1398/09/17-18:00:29
,11,
پنج هزار و 500 کیلومتر راه روستایی ساخته می‌شود

پنج هزار و 500 کیلومتر راه روستایی ساخته می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: پنج هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های روستایی) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در مدت 2 سال، بهسازی و ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی عبوری عصر روز یکشنبه در آیین ?تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: امید می رود در قالب طرح ابرار اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت و ارتقای شاخص راه روستایی در خراسان شمالی انجام شود.

وی گفت: در خراسان شمالی،  چهار هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد و شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب، 50 درصد است.

وی افزود: یکی از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید، طرح تامین مسکن و اجرای اقدام ملی است و خراسان شمالی از استان هایی است که بخش بزرگی از سهم خود را در مرحله نخست، محقق کرده است.

عبوری خاطرنشان کرد: سهم خراسان شمالی در مرحله نخست طرح ملی اقدام تولید مسکن بیش از پنج هزار واحد بود و در مجموع در قالب این طرح، حدود 10 هزار واحد مسکونی در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به نقش صنعت ساخت و ساز در اشتغالزایی گفت: در اقدام ملی تولید مسکن، 10 هزار شغل مستقیم و 9 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

عبوری، سکونت 90 هزار نفر در حاشیه های شهر را از دغدغه‌های خراسان شمالی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی، ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده شهری است و در این زمینه طرح بازآفرینی شهری پیگیری می شود.

وی گفت: جمعیت شهری در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است، البته این هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید به ایجاد زیرساخت های توسعه و اشتغال در روستاها سرعت داده شود تا از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در حالی برگزار شد که علیرضا مصطفی زاده مدیرکل سابق حضور نداشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: مدیرکل سابق راه و شهرسازی به علت عمل بینی در جلسه حضور نیافته است.

در این آیین، عبدالمجید نژادصفوی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی معرفی شد.

خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران