پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 585532 تاریخ : 1400/05/03-17:16:44
,17,13,
واردات غیرمجاز 147 هزار تن موز

در 15 ماه گذشته اتفاق افتاد؛

واردات غیرمجاز 147 هزار تن موز

سخنگوی گمرک گفت: در 15 ماه اخیر بیش از حد مجاز موز ثبت سفارش شده است.

به گزارش بانک و صنعت، روح الله لطیفی افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، صادرات سیب و واردات موز به هم گره خورده یعنی در ازای صادرات سیب به میزان یک سوم آن باید مجوز ثبت سفارش برای واردات موز صادر شود.

وی گفت: در سال گذشته حدود 885 هزار تن سیب صادر شد و در سه ماهه نخست امسال هم حدود 207 هزار تن سیب صادر شد یعنی در مدت 15 ماه حدود یک میلیون و 92 هزار تن سیب صادر شد.

لطیفی تاکید کرد: با صادرات یک میلیون و 92 هزار تن سیب در مدت 15 ماه امکان صدور مجوز برای 364 هزار تن موز می توانست میسر باشد در حالی که 511 هزار و 500 تن موز در 15 ماهه وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک گفت: این اختلاف 147 هزار تنی واردات موز باعث شد تا گمرک طی مکاتبه ای با وزارت صمت خواستار شفاف شدن رویه واردات شود و درخواست کند اگر رویه ای غیر از واردات در ازای صادرات سه برابری سیب وجود دارد باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد و به گمرک اعلام شود و اگر رویه جدیدی وجود ندارد؛ آمار فعلی شفاف نیست.

لطیفی گفت: وزارت صمت در پاسخ به این مکاتبه آن را به وزارت جهاد کشاورزی محول کرده است.

سخنگوی گمرک گفت: حالا یک محموله 2400 تنی موز در حال نزدیک شدن به بندر بوشهر است و امیدواریم قبل از رسیدن این محموله به بندر پاسخ صریح از سوی وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی به گمرک داده شود.

وی گفت: تا زمانی که این موضوع شفاف نشود گمرک منتظر خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران