پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463781 تاریخ : 1398/02/14-10:33:50
,17,5,
نماینده پارلمان: هرنوع پایبندی عراق به تحریمها خسارت بار است

نماینده پارلمان: هرنوع پایبندی عراق به تحریمها خسارت بار است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: بدلیل ارتباط وثیق اقتصادی میان دو کشور، هر نوع پایبندی عراق به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، خسارت بار خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کریم علیوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران از جمله در زمینه فروش نفت و گاز، یکجانبه و غیرقانونی است و عراق نباید به آن پایبندی نشان دهد.
وی در یک گفت و گوی خبری افزود: تلاش برای توقف فروش نفت ایران، اقدامی یکجانبه و خارج از چارچوب سازمان ملل است و به اوپک و بازار نفت و انرژی جهان زیان وارد می کند.
علیوی گفت: بسیاری از کشورها از جمله هند، چین و عراق در حال حاضر نیاز خود به نفت یا گاز را از ایران تامین می کنند و توقف صادرات این منابع انرژی، آنها را دچار مشکل می کند.
این نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: به نفع عراق است که به چنین تحریم های یکجانبه ای پایبندی نداشته باشد چرا که نیاز خود به گاز، برق و بسیاری از خدمات و کالاها را از ایران تامین می کند.
وی افزود: عراق اساسا نمی تواند و نباید به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران پایبند باشد چرا برغم ارتباط وثیق اقتصادی و تجاری که با جمهوری اسلامی ایران دارد، هیچگونه توافقنامه اقتصادی و یا تجاری با آمریکا ندارد.
علاوه بر احزاب، شخصیت ها و افکار عمومی عراق، مقامات عراقی نیز در واکنش به تاثیر احتمالی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران بر بازار عراق از جمله در واردات گاز و برق، بارها تاکید کرده اند که امکان قطع همکاری ها و تبادل تجاری با ایران وجود ندارد و بی نیازی عراق از برخی واردات از جمله گاز و برق به چند سال زمان نیاز دارد.
در تازه ترین اظهارنظر مقامات عراقی در عدم امکان قطع واردات گاز و برق از ایران در شرایط کنونی و برغم فشارهایی که روی بغداد وارد می شود، وزیر نفت عراق از پیش بینی یک راهکار جایگزین در صورت قطع گاز وارداتی از ایران برای تامین نیروگاه های تولید برق این کشور خبر داد اما گفت که این امر چند سال زمان می برد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران