پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 514509 تاریخ : 1399/03/26-17:11:05
,13,
نقشه کاداستر 2.2 میلیون هکتار از اراضی کشور تهیه شد

رییس سازمان امور اراضی کشور:

نقشه کاداستر 2.2 میلیون هکتار از اراضی کشور تهیه شد

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: طبق تکلیف برنامه ششم توسعه باید کاداستر و نقشه 20 میلیون هکتار از اراضی کشور تهیه شود که تاکنون 2.2 میلیون هکتار جانمایی و ثبت شده است.

به گزارش بانک و صنعت، علیرضا اورنگی روز دوشنبه در نشست خبری خود به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی که در محل این سازمان برگزار شد افزود: تهیه کاداستر و نقشه از اراضی کشاورزی مورد جداسازی اراضی مردم از دولت می شود.

وی تصریح کرد: اکنون 8.5 میلیون هکتار زمین مورد دعوی بین دولت و مردم برای رسیدگی وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی از سال 94 با تهیه کاداستر و نقشه خواستار تفکیک اراضی دولتی و مردم شد.

وی اظهارداشت: آن بخش از اراضی که مورد دعوی مردم و دولت است در سالیان گذشته و در طرح اصلاحات اراضی به نام دولت ثبت شده بود.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه کمیسیونی برای رفع تداخل اراضی مردم از دولت تشکیل شده است گفت: افرادی که زمین های آنها مورد اختلاف است می توانند ابتدا به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان و استان خود مراجعه و پس از تشکیل پرونده در کمیسیون استانی رأی نهایی ارایه شود.

اورنگی افزود: برای جلوگیری از تصرفات و تغییرکاربری ها فرمانده یگان حفاظت در 29 استان کشور تشکیل و فرماندهان آنها منصوب شده اند.

وی با بیان اینکه برنامه ما برای جلوگیری از تخریب اراضی بیشتر پیشگیرانه است، اظهارداشت: سامانه 131 آماده دریافت اخبار تخریب ها، ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری ها برای اجرای قانون است که امیدواریم با راه اندازی این سامانه تا 90 درصد جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه طی 10 سال گذشته به 34 هزار هکتار از اراضی کشور به صورت غیرمجاز دست اندازی شده است، گفت: طی این مدت 29 هزار هکتار از اراضی کشور به صورت مجاز و قانونی تغییر کاربری یافته اند.

اورنگی مدت زمان رسیدگی به پرونده جرایم زمین خواری، تغییر کاربری و تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشور را بین 6 ماه تا یکسال اعلام کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران