پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449993 تاریخ : 1397/12/07-13:54:30
,23,17,
نقش فرهنگ سازی مالیاتی در شکوفایی اقتصاد

یادداشت:

نقش فرهنگ سازی مالیاتی در شکوفایی اقتصاد

درآمدهای مالیاتی بهترین و سالم ترین منابع درآمدی دولت ها جهت نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه می باشد. مالیات، مشارکت مردم در تامین هزینه های عمومی و نوعی هزینه اجتماعی است که مردم به عنوان بهای استفاده از خدمات دولت می پردازند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در بیشتر کشورها، درآمدهای مالیاتی بخش عمده ای از منابع درآمدی را تشکیل می‌دهد. البته با توجه به سطح توسعه و ساختار اقتصادی میزان سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورهای مختلف، متفاوت است.برای این که مردم به رسالت مالیات در توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی است.

اما اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به سرمایه گذاری و آگاهی دادن به مردم در خصوص نتایج و آثار مثبت آن دارد.

مردم باید حس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی و عظمت و اقتدار کشور نیاز به همکاری افراد جامعه با دولت است و تنها در چنین شرایطی است که مردم ارایه اظهارنامه را تکلیف دانسته و پرداخت به موقع مالیات و بها دادن به سیاست های اقتصادی و مالیاتی را یاری نمودن به دولت در قبال برنامه های اقتصاد مقاومتی خواهند دانست.

از آن جایی که شکوفایی اقتصادی و سیاست های کشور به این است که همه چیز به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد، لذا جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی یک ضرورت انکار ناپذیر در اقتصاد است و جلوگیری از وابسته شدن اقتصاد کشور به نفت از اهم امورات است چرا که فروش نفت از عوامل وابستگی کشور به تصمیم‌های بیگانگان است و درآمدهای مالیاتی و ملی می تواند جایگزین درآمدهای ناپایدار نفتی شود.


سازمان امورمالیاتی کشور



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران