پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 293158 تاریخ : 1396/05/31-12:56:50
,17,12,
نقش صورت معاملات فصلی الکترونیکی و نقش آن در تسهیل امور مودیان

گزارش

نقش صورت معاملات فصلی الکترونیکی و نقش آن در تسهیل امور مودیان

با رشد و توسعه تکنولوژی و نفوذ آن به تمامی عرصه های جامعه بشری، ناگزیر زندگی افراد در تمامی ابعاد دچار تغییرات چشمگیری شده است که به وضوح قابل مشاهده می باشد. جایگزینی فناوری مطابق با دانش روز و توسعه آن در جامعه در کنار معایبی که ممکن است به همراه داشته باشد حائز مزایای بیشماری نیز می باشد که به مدد توسعه فرهنگ و برنامه ریزی های کاربردی می توان اثرات مطلوب و بی شمار آن را در تمامی زمینه ها به وضوح مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سازمان امور مالیاتی کشور مانند سایر بخش های داخلی و خارجی، همواره کوشیده است تا با استفاده از تکنولوژی پیشرفته امروزی، زمینه ای مناسب جهت سهولت در انجام امور مالیاتی و برقراری عدالت مهیا سازد. راه اندازی سامانه ارسال الکترونیکی صورت معاملات امری است که به وسیله آن و به موازات فناوری روز و در جهت تحقق اهداف نظام مالیاتی می توان گام های مثبت بی شماری برداشت. از جمله مزایای ارزنده ارسال الکترونیکی صورت معاملات می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش زمان انجام امور اداری و عدم اتلاف وقت به علت رفت و آمدهای مکرر به حوزه های مربوطه، کاهش حجم ترافیک در شهر و در نتیجه کمک به کاهش آلودگی هوا، مبادرت به ارسال فهرست صورتحساب ها در هر ساعت از شبانه روز، افزایش دقت، سرعت و در نتیجه پایین آمدن بسیار زیاد اشتباهات احتمالی و در نتیجه بالا رفتن ضریب اطمینان در امور ثبت شده در سامانه. 

بدون شک اجرای طرح سامانه‌ الکترونیکی، اول به نفع صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی می‌باشد. در گذشته این روند به صورت مراجعه حضوری و با صرف وقت و اتلاف هزینه و انرژی بود و می‌بایست چندین ساعت کار خود را تعطیل کرده و با مدارک و اسناد و فاکتورهای مربوطه به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه می‌ شد ولی اکنون با ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی از طریق سامانه مالیاتی انجام کلیه امور بدون نیاز به مراجعه به واحدهای مالیاتی صورت می‌پذیرد.

سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی، با پیاده سازی طرح جامع مالیاتی و شفافیتی که ارسال صورت معاملات فصلی در مبادلات اقتصادی به همراه دارد بستر مناسبی را برای رعایت عدالت و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور فراهم آورده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 344
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران