پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351284 تاریخ : 1397/04/04-13:10:38
,12,8,
نقدینگی روانه شده به بازار بورس باعث رکورد شکنی شد

گزارش

نقدینگی روانه شده به بازار بورس باعث رکورد شکنی شد

در ماه های ابتدایی سال 97 به دلیل آن که مردم سرمایه خود را به سمت بازار ارز هدایت کردند باعث به وجود آمدن تقاضای بالا و منجر به بالا رفتن نرخ ارز شد و از آن سو مردم با بالا رفتن نرخ ارز رو به خرید سکه و طلا آوردند.

به گزارش بانک و صنعت ، هجوم به بازار طلا نیز منجر به رشد حدود 100 درصدی بهای سکه شد. حتی طرح پیشنهادی در پیش فروش سکه نیز نتوانست کفاف حجم زیاد تقاضا را بدهد و به همین دلیل پس‌از مدتی متوقف شد.

با بروز حباب بیش از 500 هزار تومانی در سکه به ویژه در معاملات آتی سکه، بورس کالا و عبور نرخ دلار و یورو در بازار غیر رسمی از مرزهای روانی، منابع ابتدا به‌سمت بازار خودرو و سپس به سوی بازار مسکن هدایت شد.

برای حل این مشکل‌ها قرار بر این شد نقدینگی به سمت بازار بورس هدایت شود. امروزه شاهد هستیم که در طی چند روز اخیر شاخص های سهام بورس در حال رکورد شکنی هستند.

به طوری که صبح امروز ( 4 تیر 1397 ) در کمتر از یک ساعت از فعالیت بازار، رشد روزانه به بیش از 2 هزار و 900 واحد رسید و همچنین نماگر شاخص توانست با لمس یک کانال جدید دیگر، به رقم 115هزار واحد برسد و بورس را در مسیر رکوردشکنی‌های پیاپی نگه دارد و حجم معاملات در محدوده هزار میلیون سهم قرار بگیرد.

تا این مقطع زمانی نماد ذوب با معاملات 72 میلیارد تومانی بالاترین ارزش داد و ستد بازار را در اختیار دارد و فولاد هم با رشد حدود 5 درصدی بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص گذاشته است. 

بررسی تغییر مالکیت این سهم حاکی از آن است که 81 درصد از حجم فروش در اختیار بازیگران حقوقی است و در سمت خرید نیز تحرک این معامله گران قابل توجه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران