پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465657 تاریخ : 1398/03/11-12:53:47
,11,
نقدینگی حاصل از فروش عرصه‌ها در ارتقای امکانات شهرها استفاده شود

نقدینگی حاصل از فروش عرصه‌ها در ارتقای امکانات شهرها استفاده شود

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص بحث فروش عرصه‌های مسکن مهر گفت: این مسئله که تا چندی پیش برای ما به عنوان مشکل محسوب می‌شد امروز به یک فرصت تبدیل شده و باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ما می‌توانیم از نقدینگی حاصل از این امر در رشد و ارتقای خدمات و امکانات شهرها بهره‌مند شویم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر در بخش های تحویل، فروش اقساطی، واگذاری عرصه و برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن شهرهای جدید استان تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد با حضور حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی، حسن روانفر، صادق اکبری و محمود رحیمی اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، مدیران عامل شهرهای مذکور و سایر مدیران و مسئولان بخش های ذی ربط برگزار شد.

طاهرخانی در این جلسه با تأکید بر اهمیت تعیین تکلیف و اتمام هرچه سریعتر پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید باقیمانده بیان کرد: در حال حاضر به غیر از شهرهای جدید پرند، پردیس و هشتگرد، شهر جدید دیگری دارای مشکل حاد و جدی در حوزه مسکن مهر نیست که این موارد نیز باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب تا پایان امسال به مرحله قابل توجهی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص بحث فروش عرصه های مسکن مهر نیز بیان کرد: این مسئله که تا چندی پیش برای ما به عنوان مشکل محسوب می شد امروز به یک فرصت تبدیل شده و باید مورد توجه قرار گیرد چراکه ما می توانیم از نقدینگی حاصل از این امر در رشد و ارتقای خدمات و امکانات شهرها بهره مند شویم.

وی در این باره افزود: قطعا تعیین تکلیف عرصه های مسکن مهر یکی از وظایف اصلی شرکت ها به شمار می رود چراکه به عنوان حقوق دولتی محسوب شده و باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

به گفته این مقام مسئول نبود استقبال از خرید عرصه های مسکن مهر در برخی شهرهای جدید به دلیل عدم توجیه مناسب مالکان بوده و باید از سوی شرکت ها انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اخذ اسناد تفکیکی از سازمان اسناد را گام دوم در این حوزه دانست و گفت: قطعا شرایط شهرهای گوناگون با یکدیگر تفاوت داشته و توانایی شهروندان نیز متنوع است اما این بدان معنا نیست که در برخی شهرها به هیچ وجه ظرفیت فروش عرصه وجود ندارد.

طاهرخانی درخصوص برنامه اقدام ملی عرضه و تولید مسکن نیز با تأکید بر آغاز هرچه سریعتر و به نتیجه رساندن پروژه های مشارکتی بیان کرد: تمامی واحدها در این پروژه باید بدون کوچکترین مشکل ظاهری و فنی احداث و افتتاح شود و موارد نظیر طرح مسکن مهر را به همراه نداشته باشد.

گفتنی است در این جلسه مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و محسن وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز به ارائه گزارش آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر و برنامه اقدام ملی عرضه و تولید مسکن پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 334
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران