پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 7286 تاریخ : 1391/10/25-11:44:28
,9,16,
نقدها منصفانه باشد

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی

نقدها منصفانه باشد

عملکرد مسؤولان نظام پزشکی در دوره اخیر منطبق بر قانون و قابل دفاع بوده است

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور، با اشاره به اینکه چالش‌ها و مشکلات زیادی بر سر راه فعالیت سازمان نظام پزشکی در چند سال اخیر وجود داشته، عملکرد مسؤولان این سازمان را قانونی و قابل دفاع ارزیابی کرد .

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی، دکتر بیژن گودرزی گفت: مجمع عمومی سازمان با بیش از 220 عضو از سراسر کشور، شناخت کافی از معضلات و مشکلات خرد و کلان حوزه سلامت دارد.

این مجمع یک بدنه محکم و قوی کارشناسی مسائل حوزه سلامت است که خود را نسبت به دغدغه‌های مردم و اعضای سازمان مسؤول و پاسخگو می‌داند و هر زمان که بحثی یا طرح یا لایحه‌ای در حوزه سلامت و سازمان مطرح می‌شود، بدون هر گونه تعللی با کسب نظرات و آراء اعضای این مجمع و انعکاس و انتقال به مسؤولین و دفاع از آن، برای خود نقشی پیشگام قائل است.

وی افزود: حضور اعضای هیأت رئیسه این مجمع در جلسات منظم ماهیانه شورای عالی و طرح دیدگاه‌های اعضاء بیانگر همین دغدغه‌ است. ضمن اینکه اعضای هیأت رئیسه مجمع تقریباً هر ماهه جلساتی با هم جهت پیگیری مسائل مختلف داشته است. مجمع و هیأت رئیسه آن هر کجا که لازم شده است، از جمله بحث تعرفه‌ها، پزشک خانواده از صدور بیانیه و اعلام مواضع و دیدگاه‌های جامعه پزشکی دریغ ننموده است.

رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اظهار کرد: مجمع عمومی نظام پزشکی خالصانه‌ توجه مسؤولین و دست‌اندرکاران اجرای این طرح بزرگ ملی را به نقطه نظرات کارشناسانه و دلسوزانه و بدون چشمداشت ارکان مختلف سازمان که از حدود سال 1389 تا به کنون در قالب همایش‌ها، سمینارها و بیانیه‌ها صادر شده و در آنها به نقاط قوت و ضعف طرح اشاره شده جلب می‌نماید و از ایشان درخواست داریم که فارغ از هر گونه خب و بغض و نگاه غیر اصولی، به این موارد و تذکرات عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی در خصوص عملکرد سازمان نظام پزشکی در سال‌های اخیر گفت: برای پرداختن به نقد واقعی و کارشناسانه سازمان، ابتدا باید شناخت دقیقی از حدود وظایف و اختیارات سازمان و همه ارکان هفتگانه سازمان داشت. در مواد 3 و 5 قانون سازمان به شرح وظایف و اختیارات و ارکان سازمان اشاره شده است. همچنین ماده 3 قانون وظایف و اختیارات سازمان را در 21 بند تعریف نموده است. هر کدام از ارکان سازمان، مسؤولیت اجرای بند یا بندهایی از این وظایف را به عهده دارند و هر رکن باید پاسخگوی وظایف خود باشد. در کنار وظایف و اختیارات باید به برخی از چالش‌هایی هم که بعضی از مسؤولین اجرایی فراهم نمودند توجه کرد. اما به طور اجمالی و متناسب با شرایط و مسائل فوق‌الذکر می‌توان گفت که بعضی از ارکان سازمان در بعضی از وظایف خویش می‌توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و در موارد زیادی بر اساس قانون به وظایفشان به طور کامل پرداخته‌اند. مجموعاً می‌توان عملکرد این دوره را منطبق بر قانون و بر اساس شرایط و چالش‌ها قابل دفاع ارزیابی نمود و تلاش کرد تا با همکفری همه دلسوزان جامعه پزشکی از نقاط ضعف کاسته و بر نقاط قوت افزوده گردد.

وی ادامه داد: به عنوان یک اصل باید پذیرفت که هر شخصی که مسؤولیتی را قبول می‌کند باید در حدود و خصوص وظایف و اختیاراتش پاسخگو باشد. ما باید تحمل خودمان را نسبت به نقد کارشناسانه و منصفانه افزایش دهیم و نگران نباشیم اگر در کنار بیان نقاط قوت ما نقطه ضعفی هم بیان می‌گردد. به خصوص اگر این نقد همراه با بیان راهکارهایی آن هم متناسب با اختیارات و امکانات ما باشد. بر این اساس ارکان سازمان خود را نقد پذیر دانسته و از آن استقبال می‌کند. البته تقاضای ما از همکاران عزیز این است که در نقد خود به سازمان و ارکان آن، از دیدگاه‌های جناحی و حزبی و گروهی اجتناب نمایند و مثل همیشه مصالح و منافع کلان جامعه پزشکی و نظام سلامت و مردم را در الویت قرار دهند.

وی در پایان گفت: به نظر بنده مهم‌ترین چالش سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی، تلاش برخی مسؤولان و نهادها برای لغو پاره‌ای از اختیارات قانونی سازمان می‌باشد که در جهت تضعیف نقش و جایگاه سازمان از هیچ کوششی دریغ ننموده‌اند و در این راستا با بداخلاقی از ابزار رسانه تصویری و نوشتاری هم بهره می‌گیرند. در این برهه، اعضای فرهیخته جامعه بزرگ پزشکی می‌توانند مثل همیشه با حفظ انسجام و همدلی و وفاق با اینگونه تنگ‌نظری‌ها مقابله نمایند و وظیفه سازمان است که با پشتوانه اعضاء خود پیگیر مطالبات قانونی و به حق آنان باشد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران