به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین نعمتی مدیر عامل شرکت ملی پست در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ها و سازمان های تابعه اظهار کرد: در دوره کنونی و با توجه به تغییرات ایجاد شده در نوع و ماهیت کارها، روابط عمومی نیز باید از ساختار سنتی جدا شده و با کمک فناوری و علم مدیریت، پاسخگوی ماموریت های جدید محوله از سوی سازمان و مشتریان باشد.
وی توجه به ارتقای فرهنگ سازمانی و ایجاد روحیه نشاط را از دیگر وظایف یک روابط عمومی سرآمد برشمرد و گفت: این نهاد به عنوان بازوی سازمان در پیشبرد اهداف استراتژیک محسوب می شود که همزمان دو وجه داخلی و بیرونی سازمان را مدیریت می کند و از همین رو درک مسایل و مشکلات درونی و خواست مشتریان را باید مدنظر قرار دهد.
نعمتی تخصص اصلی روابط عمومی ها را دفاع از حقوق سازمان در کنار توجه به حقوق مشتری دانست و گفت: به کارگیری ابزار هنر و حضور حرفه ای در فضای رسانه ای از ضروریات روابط عمومی کارآمد به شمار می رود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی دیگر از اموری که برعهده روابط عمومی های سرآمد گذارده شده، ایجاد هم افزایی در بین کارکنان سازمان با استفاده از خلاقیت و نوآوری و فناوری های روز است.
مدیرعامل شرکت پست، نیروی انسانی و تجهیزات به روز را بخش دیگری از الزامات روابط عمومی خوب برشمرد و گفت: تلاش مسئولان پست استفاده از توان نیروی انسانی متخصص و به کارگیری فناوری و تجهیزات مناسب در این حوزه برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است.
وی رویکرد جدید روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین تجربه های مدیرکل جدید روابط عمومی پست را عوامل مهمی در ایجاد تغییرات مثبت سازمانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با این رویکرد تازه باید ضمن بومی سازی علم روابط عمومی با ماموریت های پست، از ظرفیت های موجود نیز استفاده بهینه شود.
در ادامه سیدجمال هادیان، مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم تا از توان نخبگان در این عرصه بهره بگیریم و ضمن اطلاع رسانی صحیح و به موقع، از دستاوردهای تخصصی این وزارتخانه، جذابیت های لازم را برای مخاطبان و مشتریان ایجاد کنیم.
وی یکی دیگر از اقدامات مرکز روابط عمومی را تلاش برای یافتن راهکار جهت تبدیل هم افزایی به عمل دانست و تصریح کرد: باید راهکار مناسبی برای تبدیل فرصت های هم افزایی به رفتار پیدا کرد و از این طریق ضمن پیشبرد اهداف سازمانی، روحیه نشاط را در جمع کارکنان حفظ کرد.
وی همچنین تاکید کرد: روابط عمومی ها باید برای ارایه کارها و اعتلای سازمان از خلاقیت و کارهای ابتکاری بهره جویند.