پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452163 تاریخ : 1398/01/11-13:20:16
,2,
نسبت منابع ومصارف رعایت شود

روح اله خدارحمی:

نسبت منابع ومصارف رعایت شود

منابع ارزان قیمت بانک کشاورزی در سال 1397 رشد چشمگیری داشت و به گفته روح اله خدارحمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک، نقش شعب تهران بزرگ و همکاران پر تلاش، در این رشد و افزایش تعیین کننده و غیر قابل انکار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، خدارحمی در دیدار نوروزی خود با کارکنان مدیریت شعب تهران بزرگ، با تأکید بر پرهیز از جذب منابع گران‌قیمت، به رشد سپرده های ارزان قیمت این بانک اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش حجم گردش مالی نباید به قیمت گران حاصل شود بلکه، با هزینه معقول نیز می توان  منابع را افزایش داد و بانکداری استاندارد و علمی نیز بر این نوع افزایش صحه می گذارد.

وی با بیان اینکه بیشترین رشد در ترکیب منابع این بانک مربوط به منابع ارزان‌قیمت است گفت:این راهبرد را سال 1398 نیز ادامه خواهیم داد  زیرا جذب منابع با پرداخت سود بالا تفکر خطرناکی است که به بن بست رسیده است و بسیاری از بنگاه های اقتصادی را به مخاطره انداخته است.

خدارحمی گفت: بانک کشاورزی یک بانک دولتی است و تکالیف سنگینی دارد ولی به لحاظ استحکام و سلامت مالی، عملکرد قابل قبولی  از خود برجای گذاشته و جزو بانک های برتر کشور است و در جایگاه مناسبی قرار دارد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تغییر نگرش در فرآیند جذب منابع را یکی از ضرورت‌های بانک در شرایط کنونی دانست و اضافه کرد: عملکرد و ارزیابی شعب باید بر مبنای میزان و تعداد حساب های جاری باشد و این ارزیابی به عنوان یک اصل مد نظر قرار گیرد همچنین پرداخت تسهیلات در ازای سپرده گذاری رویه پرمخاطره و غلطی است و اهداف ما را در تجهیز منابع برآورده نمی کند و به جای آن باید با خدمات بهتر و متناسب با عملکرد و میزان منابع ارزان‌قیمت مشتری، تسهیلات پرداخت کرد.

خدارحمی با تبیین عملکرد سال گذشته افزود: امسال هم می توانیم در جذب منابع ارزان قیمت  موفق باشیم و مجددا تأکید می کنم تنها راه جذب منابع پرداخت سود بالا نیست و همکاران ما در مدیریت ها و شعب باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه اهداف اعتباری باید با جذب منابع محقق شود افزود:در کنار منابع خوبی که در اختیار داریم، رعایت نسبت منابع و مصارف و کاهش هزینه های اضافی به افزایش منابع کمک چشمگیری خواهد کرد ضمن اینکه ابزارهای مختلف دیگری از جمله پایانه‌های فروش، خدمات الکترونیکی و ... راه های مناسبی برای افزایش منابع هستند.

خدارحمی بر دقت و نظارت کافی در پرداخت تسهیلات نیز تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم در پرداخت تسهیلات به مشتریان توجیه لازم و قانونی وجود داشته باشد.

مدیرعامل بانک کشاورزی در خاتمه به ضرورت تعیین تکلیف دارایی های راکد و اموال مازاد اشاره و تصریح کرد: تعیین تکلیف بدهی های معوق طرح‌های بزرگ وفروش اموال مازاد و تملیکی  نیز موضوع مهمی است  زیرا توجه به وصول مطالبات علاوه بر اینکه منابع جدیدی را به دارایی‌های بانک اضافه می‌کند ، بانک را از بن بست چنین مشکلاتی بیرون می آورد.

خدارحمی افزود: تعیین تکلیف طرح های راکد و همچنین بدهی‌های معوق در قالب پروژه تعریف و با جدیت پیگیری و در اولویت گذاشته  شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران