پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399442 تاریخ : 1397/07/28-11:12:04
,17,21,
نحوه سهیمه بندی سوخت تغییر می کند

میرزایی نیکو:

نحوه سهیمه بندی سوخت تغییر می کند

عضو هیات رئیسه فراکسیون شفاف سازی و انضباط مالی مجلس بسته حمایتی دولت را تشریح کرد و از تغییر نحوه سهمیه بندی سوخت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ قاسم میرزایی نیکو  با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس در خصوص بسته حمایتی اظهار داشت: دولت در نظر دارد در 2 وعده به کسانی که زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، تحت نظر امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی هستند، بسته حمایتی دهد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: برآورد دولت این است که این بسته حمایتی شامل حال 6 میلیون نفر ایرانی می شود.

تشریح مدل سهمیه بندی سوخت

نماینده مردم دماوند در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به سهمیه بندی شدن سوخت، بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در بسته حمایتی دولت مدنظر قرار گرفته است، سهمیه بندی بنزین است، تفاوتی که این سهمیه بندی با گذشته دارد این است که می خواهند سهمیه سوخت را به جای اینکه به خودرو بدهند به افراد تخصیص دهند.

وی توضیح داد: در گذشته ممکن بود یک فرد چندین خودرو داشته باشد و هر خودروی آن کارت سوخت داشته باشد، همین مسئله معضلاتی را ایجاد کرده بود، اما اکنون اگر سهمیه بنزین به افراد تخصیص پیدا کند دیگر مهم نیست فرد چه تعداد خودرو دارد او مجاز به استفاده میزان محدودی سوخت سهمیه بندی شده است.

این نماینده مجلس در خصوص اجرای و مکانیزم ارائه بسته حمایتی بیان داشت: برای تعیین روش و مکانیزم ارائه بسته حمایتی مقرر شد دولت با روسای کمیسیون ها جلساتی داشته باشد تا به جمع بندی برسد.

میرزایی نیکو با اشاره به دغدغه دولت ومجلس گفت: این دغدغه وجود دارد که یارانه و بسته حمایتی به دست مصرف کننده حقیقی برسد و با واسطه ها این حمایت مورد تخطی قرار نگیرد.

وی با اشاره به مشکلات در تخصیص ارز دولتی بیان داشت: زمانی که 8 میلیارد دلار ارز 4 هزار و 200 تومانی داده شد معلوم نبود چه کسانی ارزها را گفته اند و کالاهای وارداتی را با چه قیمتی در بازار ارائه کرده اند، نمایندگان و دولت نگران همین اتفاق در بسته های حمایتی تکرار شود.

بسته حمایتی تا یک ماه دیگر اجرایی می شود

میرزایی نیکو  با بیان اینکه 25 قلم کالا در بسته حمایتی ارائه می شود، اظهار داشت: احتمالا دولت حدود 600 هزار تومان اعتبار خرید 25 قلم کالای مورد نیاز مردم را به جمعیت مورد نظر می دهد، این 600 هزار تومان اعتبار در دو یا سه بخش اعتباری ارائه می شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: به نظر می رسد تا یک ماه دیگر بسته های حمایتی اجرایی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران