پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 410843 تاریخ : 1397/08/13-16:34:15
,17,8,
ناکامی آمریکا در تحریم ایران مسجل شد

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی

ناکامی آمریکا در تحریم ایران مسجل شد

با مجموع اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، به نظر می رسد خواب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای صفرکردن صادرات نفت خام ایران و کاهش قیمت نفت تعبیر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناتوانی آمریکا در اعمال تحریم های نفتی می تواند به معنای “مقاومت ملی” و”صلابت دیپلماسی” کشور باشد. مطمئنا با همکاری های مشترکی که بین ایران و دیگر کشورهای جهان وجود دارد، صادرات نفت ایران به قوت خود باقی می ماند. همچنین در دیگر حوزه ها نیز مطمئنا مشارکت کشورهای دیگر می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد.

حمید حسینی، دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص اثر گذاری دور جدید تحریم های آمریکا گفت: دولت تدابیر ویژه ای برای اقتصاد کشور پس از 13 آبان در نظر گرفته است. بسیاری از این استراتژی ها منجر به کمرنگ شدن اثر مقاصد دولت آمریکا می شود.

وی در ادامه بیان کرد: خوش بینی بسیار زیادی به راه اندازی مکانیزم تجاری اروپایی ها و بسته پیشنهادی آن ها وجود دارد. همزمان دولت در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتالی در تجارت تصمیم گیری های جدیدی کرده است. به طوری که بخشی از مبادلات تجاری بدون نیاز به شبکه بانکی و رصد شدن از سوی بانک های آمریکایی انجام خواهد شد.

حسینی در خصوص اجماع کشورهای دنیا با ایران نیز گفت: حفظ برجام با اتحادیه اروپا، و کشور های دیگر نظیر روسیه و چین از تصمیمات مهم دولت بود و همین موضوع عامل ناکامی ترامپ در اجماع سازی جهانی علیه ایران شد. به همین دلیل قاطعانه می توان گفت امریکا قادر به حذف ایران از بازار جهانی نفت نیست.

وی افزود: در تحریم‌های جدید، ترامپ مراحل اغنای کشورهای مختلف و اجماع با آنها را انجام نداده و برهمین اساس می‌توان گفت این صرفا یک حرکت شخصی است که نمی‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اقدام مثبت دولت در خصوص عرضه نفت در بورس انرژی بیان کرد: طی هفته گذشته دولت استارت عرضه نفت خام در بورس انرژی را زد که این موضوع می تواند مسبب موفقیت بخش خصوصی در بازار سرمایه شود. رونق بازار سرمایه در این روزها میتواند بسیاری از چالش های اقتصادی را هموار کند.

حسینی با اشاره به معافیت 8کشور برای واردات نفت از ایران نیز اینچنین گفت: تلاش‌های هشت کشور درباره گرفتن معافیت از آمریکا برای وارد کردن نفت موفق‌آمیز بوده است . این موضوع فرصتی مناسب برای این کشور هاست تا بتوانند در آینده بخشی از مراودات تجاریشان را با ایران ادامه دهند.

وی در خصوص عقب نشینی آمریکا در این زمینه گفت: تمام ظرفیت مازاد تولید نفت کشورهای عضور اوپک حدود یک میلیون بشکه است. این در حالی است که طی مدت اخیر تولید نفت کشورهایی نظیر ونزوئلا و نیجریه کاهش یافته است. از این رو کاهش نفت ایران میتوانست فشار جدی به بازارهای جهانی وارد کند.

حسینی همچنین افزود: سیاست هاس آمریکا طی چند سال اخیر همواره شکست خورده است. موضوعاتی نظیر وضع تعرفه بر کشورهای اروپایی و چین و همچنین سیاست ها در خصوص مکزیک تماما از سوی آمریکا شکست خورد. پیش تر نیز تحلیلگران بین المللی به ترامپ هشدار داده بودند که مقابله با صادرات نفت ایران غیر ممکن است که می بینیم این اقدام نیز از سوی این کشور ناکام ماند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران