پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463538 تاریخ : 1398/02/09-12:46:00
,10028,
میزان کمک‌های مردمی به سیل زده ها 143میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر

میزان کمک‌های مردمی به سیل زده ها 143میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از واریز 143 میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم نوعدوست کشورمان برای کمک به سیل زدگان به حساب های این جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد نصیری افزود: مردم نوعدوست کشورمان تا پایان روز گذشته(یکشنبه 8 اردیبهشت 98) برای هموطنان سیل زده خود 143 میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب هلال ‌احمر واریز و 77 میلیارد تومان نیز به صورت غیر نقدی به هموطنان سیل زده کمک کردند.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل مهم در کمک رسانی به سیل زدگان برای بازگرداندن آنها به شرایط عادی زندگی توجه به نیازهای اساسی آن ها برای ادامه زندگی است، طبق آخرین ارزیابی های انجام شده از سوی کارشناسان خبره سازمان داوطلبان هلال احمر مشخص شده است که هم اکنون مردم در مناطق سیل زده برای بازگشت به زندگی عادی خود و به دلیل از دست دادن وسایل زندگی از جمله فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و نظایر آن نیازمند تامین اعتبار 400 میلیارد تومانی هستند.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و شدت یافتن گرما در مناطق گرمسیری استان های خوزستان و لرستان و نیاز شدید مردم سیل زده این استان ها به پنکه، کولر و یخچال خیرین و نیکوکاران در خرید این اقلام زیستی برای مردم سیل زده مشارکت کنند تا بتوانیم بار کوچکی از مشکلات بسیار آسیب ‌دیدگان را از دوش آنها برداریم.
نصیری اضافه کرد: تا کنون مردم مهربان استان های تهران و خراسان رضوی در اهدای کمک های نقدی به سیل زدگان و مردم نوعدوست در استان های گلستان، کرمان و تهران در اهدای کمک های غیر نقدی به سیل زدگان مشارکت مطلوبی داشته اند.
وی اظهار داشت: مردم نوعدوست ایران می توانند برای کمک های نقدی به هموطنان سیل زده و جبران خسارات وارد شده به آنان از طریق شماره حساب 99999 نزد همه بانک های کشور، کد دستوری*780*112# شماره کارت های بانک ملت 6104337999999996 و بانک رفاه5894631850259730 و شماره شبا بانک ملت 920120000000000000099999 اقدام کنند.
این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به کمک های قابل توجه صاحبان صنایع و مشاغل به آسیب دیدگان از سیل اخیر کشور از طریق جمعیت هلال احمر، گفت: موضوع مسئولیت پذیری اجتماعی و تلاش برای ترویج و اشاعه آن در جامعه از وظایف ذاتی سازمان داوطلبان است که در این راستا با دعوت از داوطلبان حقیقی و حقوقی، این مهم را محقق می سازد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همواره حضور و همراهی بخش خصوصی و صنایع و مشاغل را در سوانح و حوادث شاهد هستیم و در این مقطع زمانی نیز فرصت کمک و حمایت هماهنگ بخش خصوصی از سیل‌ زدگان کشور از طریق جمعیت هلال احمر در قالب ماده 172 قانون مالیات ‌های مستقیم مهیا است.
نصیری افزود: براساس این ماده، کمک‌ های نقدی و غیر نقدی تمام صنایع و مشاغل به سیل ‌زدگان از طریق جمعیت هلال احمر، از درآمد مشمول مالیات عملکرد سال پرداخت منبعی که مودی اتنخاب می‌کند، قابل کسر است.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم ‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 283
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران