پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511034 تاریخ : 1399/01/25-12:40:21
,10028,14,
موزه‌گردی مجازی؛ اتفاقی ماندگار و تاریخی

در جلسه هم‌اندیشی وزارت ارتباطات و میراث فرهنگی تأکید شد:

موزه‌گردی مجازی؛ اتفاقی ماندگار و تاریخی

جلسه هم‌اندیشی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره بررسی تجربه موزه گردی مجازی در تعطیلات نوروز و تداوم آن برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر امروز جلسه هم‌اندیشی وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران با حضور امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات؛ محمدحسن طلبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، حسین نعمتی، معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست؛ سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات؛ محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و مدیران ده موزه فعال تهران، علی‌محمد  سعادت، شهردار منطقه 12 تهران و جمعی از روسای موزه‌های تهران در عمارت کلاه‌فرنگی برگزار شد.

این جلسه باهدف بررسی تجربه موزه گردی مجازی در تعطیلات نوروز برگزار شد. در ایام نوروز و با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی به ابتکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، برای نخستین بار در کشور، از روز اول تا 13 فروردین هر روز امکان بازدید یکی از موزه‌های تهران به‌صورت مجازی فراهم شد.

طلبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ضمن تشکر از ابتکار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فراهم کردن امکانات زیرساختی بازدید مجازی از موزه‌ها تأکید کرد که این اتفاق جزو کارهای ماندگار و تاریخی خواهد بود که می‌تواند به نام مدیران این وزارتخانه ثبت شود.

او درعین‌حال تأکید کرد که این تجربه باید تداوم پیدا کند و حتی می‌توان با توسعه آن امکان بازدید از تمام 700 موزه و 24 محوطه تاریخی ثبت‌شده در کشور برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ ایران را فراهم کرد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات هم از دستورات محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات برای ایجاد شبکه موزه‌ها و اتصال همه موزه‌های کشور به اینترنت پرسرعت با امکان وای فای رایگان برای بازدیدکنندگان خبر داد. به گفته او تا پیش از تعطیلات نوروز 6 موزه فعال تهران به این شبکه متصل شدند و تلاش می‌شود تا پایان سال این عدد به 100 برسد.

ناظمی در ادامه تأکید کرد که بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده از بازدیدهای مجازی موزه‌ها در تعطیلات نوروز، بیشتر مخاطبان موزه گردی در خارج از تهران بودند که امکان بازدید از مراکز فرهنگی پایتخت شاید برای خیلی از آن‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر نبوده است و بر همین اساس بر تداوم این تجربه و تسری آن به سایر موزه‌های کشور تأکید کرد.

باید بنیان همکاری‌ها را مستحکم کنیم

در ادامه این جلسه سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت: پدید آمدن چنین موقعیتی در وزارت ارتباطات که وزیر و مدیران یک وزارتخانه فنی مهندسی به مسائل فرهنگی و میراثی علاقه‌مند و با شهرداری و میراث فرهنگی همدل باشند نادر است و ممکن است در آینده در بر همین پاشنه نچرخد ازاین‌رو باید بنیان‌های همکاری و ایجاد زیرساخت‌ها را محکم و استوار کرد تا در صورت تغییر شرایط خدشه‌ای به توسعه فعالیت‌های فرهنگی و میراثی وارد نشود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران