پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 511917 تاریخ : 1399/02/10-16:04:09
,17,10028,
مشمولان سهام عدالت، نحوه مالکیت خود را تعیین کنند

در نشست خبری امروز

مشمولان سهام عدالت، نحوه مالکیت خود را تعیین کنند

رئیس سازمان خصوصی سازی: مشمولان سهام عدالت از امروز 30 روز فرصت دارند که در مورد نحوه مدیریت سهام خود تصمیم گیری کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی، در نشست خبری امروز درباره آزادسازی سهام عدالت افزود: در صورتی که فردی مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کند نیاز ندارد به سایت مراجعه کند.
صالح تصریح کرد: افرادی که به صورت مستقیم مالکیت سهام را می خواهند در نقل و انتقال سهام محدودیت خواهند داشت؛ در طول مدت یک ماه آینده شورای عالی بورس ساز و کار فعالیت و نحوه مبادله افراد در بورس را مشخص خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با تصویب شورای عالی بورس، مزایای هر دو روش مدیریت سهام اعلام می شود، گفت: اگر کسی مالکیت مستقیم سهام را انتخاب کند دیگر نمی تواند مالکیتش را پس بدهد و مشمول معاملات ثانویه و مالیات خواهد شد، بنابر این مردم در زمان انتخاب مالکیت مستقیم و غیر مستقیم دقت کامل داشته باشند.
صالح افزود: امسال 300 هزار میلیارد تومان از دارایی های سهام عدالت را به بورس می بریم و بورس ما با 60 میلیون سرمایه گذار؛ بزرگترین بورس دنیا از نظر تعداد سهامدار خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 10 میلیون سهام دار بورس وجود دارد که این رقم با اضافه شدن حدود 50 میلیون سهامدار جدید به 60 میلیون می رسد.
صالح گفت: برای اینکه مالکیت سهام به افراد واگذار شود نیاز به اذن رهبری بود، تغییرات هم باید با اذن انجام می شد.
وی ادامه داد: پس از ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس، ایرادی مبنی بر فقدان اذن رهبری مطرح شد که با موافقت رهبری دیشب اجازه ازاد سازی سهام عدالت داده شد.
صالح گفت: ارزش سهام 35 میلیون نفر 480 تا 530 هزار تومان است و ارزش سهام بقیه نیز یک میلیون تومان است، که در طول 10 سال گذشته ارزش هر برگ سهام یک میلیونی بیش از 11 برابر شده است.
وی درباره کسانی که سهام عدالت ندارند نیز گفت: الان دولت دیگر سهام چندانی در اختیار ندارد که بخواهد عضو جدید بگیرد. باقی مانده سهامی که در اختیار دولت است کفاف این تعداد را نمی دهد.
صالح افزود: در شش ماهه نخست دولت خود را کامل از سهام عدالت جدا خواهد کرد.
رئیس سازمان خصوصی سازی درباره افزوده شدن شرکت های جدید نیز گفت:سازمان خصوصی سازی یک سازمان مجری است ودر این مورد نمی توانیم تصمیم گیر باشیم.
وی در باره نحوه خرید و فروش سهام عدالت، یادآور شد: باید شورای عالی بورس تصمیم بگیرد. اما کسی که در معاملات ثانویه وارد شود محدودیت هایی در خرید و فروش دارد، اما کسی که غیر مستقیم وارد می شود فقط دغدغه مدیریت را دارد و شرکت سرمایه گذاری استان کار های مربوط داخل بورس را انجام می دهد.
صالح افزود: سهام هر کس به نام خودشخص است و برای مدیریت سهام کد پستی، کد ملی و شماره تلفن لازم است تا ما کد بورسی برای فرد بگیریم و پس از دریافت کد بورسی برای احراز هویت، پیامکی به شماره تلفن اختصاصی فرد ارسال می شودکه پس از ان می تواند معاملات دیگر بورسی نیز با همین کد انجام دهد.
وی افزود: در صورتی که مالکیت سهام عدالت غیر مستقیم باشد کد معاملاتی خواهد داشت، ولی غیر فعال می شود.
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: 49 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت به تناسب میزان سرمایه خود از همه شرکت های سهام عدالت، سهم دارند.
صالح افزود: 22 سرور برای سامانه سهام عدالت در نظر گرفته ایم؛ و از صبح امروز ساعت 10:30 اولین مشمول بدون مشکل وارد سامانه شد وتا کنون حدود 50 هزار نفر وارد سامانه شده اند.
رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به وضعیت سهام عدالت، افزود: سال 85 با اجازه رهبری، سهام عدالت ایجاد شد که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شد که باید ظرف 10 سال اقساط سود شرکت ها به خزانه واریز می شد پس از گذشت این مدت یعنی در سال 95 برای مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام یک میلیون تومانی و برای سایر افراد سهام 530 هزار تومانی در نظر گرفته شد که در مجموع تعداد سهام داران عدالت به 49 میلیون و 100 هزار نفر رسید.
وی ادامه داد: اطلاعات مشمولان سهام عدالت شامل اسم، شماره ملی، میزان سهام ثبت شده است، و تا کنون 3 دوره سود به سهام داران عدالت پرداخت شده است.
صالح در ادامه با اشاره به این که سهامداران عدالت در سه سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان سود گرفتند، گفت: سود سهام عدالت پارسال نیز پس از جمع اوری سود شرکت ها به حساب افراد واریز خواهد شد.
وی افزود: سود سهام عدالت 5 میلیون نفر نزد سازمان خصوصی سازی باقی مانده است این افراد هنوز شماره شبای خود را وارد نکرده اند و در صورت وارد کردن شماره شبا، سود هر 3 مرحله را یکجا دریافت خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران