پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450569 تاریخ : 1397/12/13-12:01:55
,11,
متفاوت و افتخارآمیز بودن این خط ریلی در مقایسه با پروژه‌های مشابه

وزیر راه و شهرسازی بر افتتاح پروژه ریلی با حضور رییس جمهوری تاکید کرد

متفاوت و افتخارآمیز بودن این خط ریلی در مقایسه با پروژه‌های مشابه

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که پروژه راه‌آهن قزوین – رشت پروژه‌ای ماندگار و موثر از نظر مهندسی، طراحی و اجرای پروژه است، از افتتاح پروژه با حضور رییس جمهوری در روز چهارشنبه یاد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، با هدف افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، توسعه شبکه ریلی کشور تا بندر چابهار در جنوب شرقی، بوشهر در جنوب، مرز خسروی در غرب و احداث راه‌آهن خواف – هرات و راه‌آهن زاهدان – مشهد، راه‌اندازی محور دو خط میانه _ بستان‌آباد_ تبریز، بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن قزوین_ رشت_ انزلی و آستارا نقشی تعیین کننده در تکمیل کریدورهای ریلی شمال – جنوب و شرق_ غرب خواهد داشت.

چند ماه پیش محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه بازدیدی از مراحل تکمیلی پروژه ریلی قزوین – رشت داشت و در این بازدید خبر از افتتاح این خط ریلی و زیر بار رفتن آن با حضور رییس جمهوری داد.

در حالی که روز چهارشنبه برای افتتاح این پروژه کلیدی و حساس تعیین شده و این پروژه با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری ایران و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در محل ایستگاه رشت افتتاح خواهد شد، وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: با افتخار باید به مردم عزیز ایران اعلام کنیم یکی از پروژه‌های خیلی خوب، ماندگار و موثر از نظر مهندسی، طراحی و اجرای پروژه، راه‌آهن قزوین - رشت است.

وی ادامه داد: این پروژه هم در مسیریابی و هم طراحی مسیر ریل و نقاطی که از آن عبور می‌کند کاری متفاوت است و چشم‌اندازهای زیبایی دارد که در کنار پل‌ها و تونل‌هایی که در طول مسیر طراحی شده، در مجموع کاری منحصر به فرد و متفاوت را شکل داده است. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: این کار هم در طراحی و هم در بخش مهندسی توسط مهندسان ایرانی انجام شده و شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری کشورمان با اجرایی کردن این پروژه کاری متفاوت نسبت به پروژه‌های قبلی انجام داده‌اند؛ از همین رو از مردم کشورمان دعوت می‌کنم بعد از افتتاح پروژه و شروع بهره‌برداری از آن، سفر با قطار به رشت را در برنامه خود قرار دهند و با بازدید و لذت بردن از این مسیر به مهندسان خود افتخار و سفری مفرح را تجربه کنند.

محمد اسلامی با اشاره به مشخصات این خط ریلی مهم در کریدورهای ریلی کشور تصریح کرد: این پروژه 164 کیلومتر طول دارد، در بخشی از مسیر دو خطه است و در مجموع با محاسبه ایستگاه‌ها و نقاط تکمیلی، طول مسیر 251 کیلومتر است. در این پروژه 53 تونل تعبیه شده که طول آن‌ها در مجموع22 کیلومتر بوده و 45 پل بزرگ در مسیر احداث شده که 8.4 کیلومتر از مسیر را تشکیل می‌دهند. 

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت در این پروژه ریلی حداکثر توجه به محیط زیست بوده است. در این خصوص سعی شده بیشترین ملاحظات برای حفظ اراضی واجد ارزش صورت بگیرد و این خط ریلی از مسیری عبور کند که بتواند با حداقل آسیب به مقصد برسد.

اسلامی در پایان گفت: پروژه قزوین – رشت در طول مسیر ایستگاه‌هایی دارد که ایستگاه رشت از جمله آنهاست؛ ساختمانی که معماری آن کاملا سازگار با معماری ایرانی است و با سلیقه طراح و هدایت کارفرما، بنایی در خود توجه خلق شده است. زیربنای ساختمان‌های تشکیل دهنده ایستگاه راه‌آهن رشت حدود 27هزار و 200 متر مربع و ساختمان اصلی مسافری این ایستگاه حدود 8500 مترمربع است. این ایستگاه به تنهایی یک جاذبه گردشگری برای هم‌وطنان عزیزی است که به رشت سفر خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران