پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496419 تاریخ : 1398/10/22-15:53:27
,13,
مبارزه با ملخ صحرایی از سطح 5 هزار هکتار عبور کرد

سخنگوی سازمان حفظ نباتات:

مبارزه با ملخ صحرایی از سطح 5 هزار هکتار عبور کرد

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان به سطح پنج هزار و 500 هکتار رسیده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید محمدرضا میر درباره ریزش‌ ملخ صحرایی در ایران از اواخر آبان ماه جاری در مسیر بازگشت مجدد ملخ صحرایی از کشورهای هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان، افزود: از این میزان سطح مبارزه، نزدیک پنج هزار هکتار مربوط به استان هرمزگان و بخش اندکی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: هنوز شاهد هجوم جدیدی از ریزش ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به سمت ایران نیستیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: اکنون سازمان مذکور با تامین اعتبارات ملی و استانی و فراهم سازی ماشین آلات و تجهیزات لازم آمادگی مبارزه با ریزش مجدد ملخ صحرایی از سوی شبه جزیره عربستان به سمت ایران را دارد.

به گفته وی، هجوم ملخ صحرایی به دو استان جنوبی کشور ناشی از بازگشت این آفت از کشورهای هند و پاکستان به سمت شبه جزیره عربستان است که بیش از  20 درصد ریزش‌ها در ایران انجام می‌شود.

میر اظهار داشت: مسیر عبوری ملخ های صحرایی از خاک ایران موجب شده که بخش عمده ریزش ها در استان هرمزگان اتفاق بیفتد که البته  شرایط برای ادامه مبارزه با ملخ صحرایی فراهم است.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 750 هزار هکتار از 9 استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 316
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران