پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449868 تاریخ : 1397/12/06-13:59:10
,15,
ماهواره ایرانی با ماهواره بر ایرانی در مدار قرار می گیرد

آذری جهرمی همزمان با افتتاح آزمایشگاه EMC:

ماهواره ایرانی با ماهواره بر ایرانی در مدار قرار می گیرد

وزیر ارتباطات: افتخار ما این است که ماهواره ایرانی با ماهواره بر ایرانی در مدار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، صبح امروز (دوشنبه 6 اسفند 1397) آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) پژوهشگاه فضایی ایران با حضور محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر محترم ارتباطات و رئیس پژوهشگاه فضایی ایران دکتر صمیمی و اصحاب رسانه افتتاح شد.

در آیین این رونمایی وزیر ازتباطات درباره مسئولیت وزارت ارتباطات در بخش ماهواره های مخابراتی و سنجشی گفت: برنامه جامع ده ساله ای که برای بخش فضایی طراحی شده  که این برنامه به اتمام رسیده و قطعا برنامه جدیدی در این حوزه باید تدوین شود.

وزیر جوان کابینه دولت درباره راه اندازی آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) گفت: این آزمایشگاه با سرمایه گذاری 25 میلیارد تومانی راه اندازی شده و یکی از مهمترین آزمایشگاه های حوزه تحقیقات فضایی است.

وی با اشاره به آزمایشگاهی در این سطح در مجموعه "صا ایران" با قابلیت 6 تست گفت: قابلیت انجام تست ها در 15 مرحله در آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی (EMC) وجود دارد که نیاز به حمل و نقل ماهواری نیز برای انجام تست لازم نیست.

آذری جهرمی همچنین به راه اندازی اولین "رادیو تلسکوپ" برای ارائه خدمات نجومی اشاره کرد و گفت: ین رادیو تلسکوپ با سرمایه گذاری شرکت نوسازی عباس آباد طراحی، ساخته و تست شده است.

وی خاطرنشان کرد این رادیو تلسکوپ با همکاری نوسازی عباس آباد در مکان مناسبی برای بهره برداری منجمان نصب می شود.

وزیر ارتباطات به عقد تفاهم نامه با سازمان ها و ارگانها از جمله وزارت نیرو، جهاد کشاورزی ، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها مدیریت منابع آبی ، پایش سطح زیرکشت ، آمایش سرزمینی و حفاظت از پارک ملی گلستان به وسیله ماهواره های سنجشی و در حوزه کاربردی نمودن فناوری فضایی انجام می گردد.

وی همچنین از تکمیل سامانه بلوک مداری در سال پیش رو در پژوهشگاه فضایی کشور به عنوان یکی از برنامه های سال 98 این پژوهشگاه خبر داد و گفت: توسعه کسب و کارهای فضا پایه یکی از اولویت های این حوزه است که بر همین اساس نخستین پارک فناوری فضایی نیز در سال آینده در استان مازندران به بهره برداری می رسد.

آذری جهرمی با اشاره به ناکامی ایران در پرتاپ ماهواره با ماهواره بر ایرانی گفت: افتخار ما این است که ماهواره ایرانی با ماهواره بر ایرانی در مدار قرار گیرد و همه ظرفیت فضایی کشور در خدمت محققان ما در عرصه دفاعی برای موفقیت در این حوزه قرار دارد.

وی همچنین از ساخت ماهواره «پارس 1» در سال آینده خبر داد و گفت: این ماهواره که ساخت آن در دولت یازدهم آغاز شد، در بهمن ماه سال آینده تحویل و در مدار قرار می گیرد.

 

اخبار مرتبط


 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران