پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 509245 تاریخ : 1398/12/19-11:56:52
,23,17,
لزوم توجه بر فرهنگ سازی مالیاتی در کودکان و نوجوانان

لزوم توجه بر فرهنگ سازی مالیاتی در کودکان و نوجوانان

مقوله فرهنگ و ارتباطات مهم ترین عنصر توسعه و پیشرفت جوامع در عصر حاضر می باشد و بر این اساس هر چه دامنه ارتباطات و تعاملات یک فرد یا جامعه با افراد و جوامع پیرامونش بیشتر و گسترده تر باشد، ضریب موفقیت و پیشرفت آن نیز بالاتر و بهتر خواهد بود.

بانک و صنعت، در این راستا یکی از اصلی ترین رسالت های دولت ها و حاکمیت های قانونی پیشبرد اهداف کلان فرهنگی برای ارتقای سطح مادی و معنوی زندگی شهروندان می باشد. اما این مهم شاید فقط یک روی سکه بوده و روی دیگر آن پیشبرد برنامه ها و چشم اندازهای دولتمردان جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور می باشد که برای تبیین آن نیاز به بهره مندی از فعالیت های فرهنگی می باشند.
بر این اساس در سال های اخیر مقوله مالیات و امر مالیات ستانی یکی از مهم ترین کلیدواژه هایی بوده که در ادبیات دولتمردان، کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی و اجتماعی در زمینه آن سخن ها و بیانات مختلف و متعددی ارائه شده است. شاید اهمیت مقوله مالیات و مالیات ستانی در سال های اخیر از دو منظر دارای اهمیت بیشتری بوده است. نخست به دلیل موفقیت های چشمگیر نظام اقتصادی و مالیاتی کشور در زمینه اجرایی شدن قوانین و برنامه های موفق مالیاتی و افزایش درآمدهای عمومی می باشد که باعث شده تا پتانسیل های بیشتری در بستر اقتصادی کشور ایجاد گردد و دلیل دوم به خاطر شرایط حساس کنونی کشور در مواجهه با تحریم های ظالمانه آمریکا و عدم فروش نفت و کاهش درآمدهای عمومی کشور است.
با عنایت به این موارد و لزوم توجه بیش از پیش به مسئله مالیات، لازم است تا مسئولان فرهنگی و حتی اقتصادی کشور با نگاهی ویژه به مقوله فرهنگ سازی مالیاتی توجه داشته باشند. تنویر و آگاهی افکار عمومی نسبت به چشم اندازها و دستاوردهای نظام مالیاتی شاید تنها بخش کوچکی از برنامه های نظام فرهنگی در خصوص فرهنگ سازی مالیاتی باشد. اما باید توجه داشت که زیربنای رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه نسل نوباوه گان و نوجوانان آن کشور است که در دهه های آینده صاحبان و گردانندگان امور جاری کشور خواهند بود. از این روی باید توجه داشت که امر فرهنگ سازی خصوصا در زمینه فرهنگ سازی مالیاتی باید بر روی این نسل های جدید بیش از دیگران متمرکز گردد.
بدون شک کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط و موقعیت های ممتازی که در زمینه یادگیری و آموزش دارند، می توانند علاوه بر پذیرش رفتارهای مناسب مدنی و اقتصادی همچون پرداخت مالیات و رعایت قوانین و مقررات اجتماعی، زمینه ساز رشد و توسعه کشور در دهه های آینده باشند.
واقعیت آن است که شرایط فرهنگی و اجتماعی امروز کشور با پذیرش خوب یا بد بودنش، مرهون تلاش ها و فعالیت های نسل های گذشته می باشد و اگر در این زمینه شاهد کاستی می باشیم ناشی از کم کاری یا کژکارکردی نهادهای آموزشی و فرهنگی در گذشته می باشد. اما حال و با تجارب تلخ و شیرین امروز و دیروز بهتر است تا در زمینه مسایل مهمی همچون فرهنگ سازی مالیاتی و رشد و بسط آن در میان کودکان و نوجوانان، با ترسیم یک نقشه راه و داشتن یک چشم انداز درست و مدون، علاوه بر عدم دوباره کاری و اتلاف هزینه، بتوانیم به بهترین و بهینه ترین نتایج ممکن دست یابیم.


سازمان امور مالیاتی



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران