پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 494219 تاریخ : 1398/09/05-17:44:41
,11,21,
لایحه تمدید فعالیت صندوق صنایع دریایی آماده شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

لایحه تمدید فعالیت صندوق صنایع دریایی آماده شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آماده شدن لایحه تمدید فعالیت صندوق صنایع دریایی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در مراسم «افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران» که بعدازظهر امروز (سه‌شنبه 5 آذرماه) در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت خدادادی وجود 5 هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور اظهار داشت: متأسفانه نتوانستیم تاکنون از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم کشورهای محصور در خشکی را با استفاده از حمل و نقل ریلی به چابهار متصل کنیم سالانه می توانیم درآمدهای وسیعی صرفاً از محل ترانزیت به دست بیاوریم و دیگر نیازی به صادرات نفت و گاز نیست.

مقدسی با بیان اینکه 2.2 میلیارد دلار زیرساخت صنایع دریایی ایجادشده اما در خوش بینانه ترین حالت زیر 20 درصد آن را استفاده کرده ایم، تصریح کرد: سند راهبردی صنایع دریایی آماده شده و در اولین جلسه شورای عالی صنایع دریایی در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته عضو کمیسیون ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی این سند راهبردی امکان بروز همه ظرفیت ها در عرصه دریایی را فراهم می کند.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه امکان حضور بخش خصوصی در حوزه های دریایی را فراهم نکرده ایم، یادآور شد: نگاه دولتی در عرصه دریا سبب شده است تا در این بخش عقب بمانیم. در حالی که عرصه دریایی ظرفیت گسترده ای دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: شورای عالی صنایع دریایی با هدف ایجاد هماهنگی میان ارگان‌های دریایی ایجاد شده است اما در شورای عالی اهداف مذکور محقق نشده است. هنوز هم در طول سال نمی توانیم یک نمایشگاه دریایی متحد ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس دهم گفت: یکی از اصلی ترین ضعف های اقتصادی ما نوع نگرش ما به مسائل اقتصادی است. به عنوان مثال سه برابر بودجه کل کشور به بودجه شرکت های دولتی اختصاص دارد. بنابراین باید ساختار بودجه ریزی تغییر کند؛ من مخالف سرسخت ایجاد وزارت بازرگانی بودم. در کره جنوبی تعداد وزارتخانه ها محدود است چون دولت در هر عرصه ای ورود نمی کند.

وی با  اشاره به اهمیت یکپارچه سازی دستگاه های موازی در یک حوزه اظهار داشت: ایجاد سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، سال گذشته به تصویب مجلس رسید که با هدف تجمیع شرکت های متعدد وابسته به نیروهای مسلح در بخش دریایی ایجاد شد.

مقدسی با بیان اینکه در گذشته تعمیرات شناورها به طور کامل به خارج از کشور منتقل می شد، گفت: به دلیل شرایط تحریم ها، همه تعمیرات کشتی ها به داخل منتقل شده که قدم مهمی در داخلی سازی صنایع دریایی محسوب می شود.

نماینده مردم اراک در مجلس از آماده شدن لایحه تمدید قانون 10 ساله تأسیس صندوق حمایت از صنایع دریایی خبر داد و افزود: براساس این لایحه قرار است صندوق حمایت از صنایع دریایی به فعالیت خود ادامه دهد اما در اساسنامه آن اصلاحاتی انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: 5 هزار فروند شناور کوچک فرسوده داریم که بخش خصوصی با تفاهم نامه هایی که با صندوق حمایت از صنایع دریایی به امضاء رسانده قرار است 900 فروند آن را نوسازی کند که هرچند تناژ آنها پائین است اما در اقتصاد استان های ساحلی تأثیرگذار خواهد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران