پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 421776 تاریخ : 1397/08/28-17:56:45
,7,
قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهش یافت

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهش یافت

قیمت طلا و سکه در بازار امروز روندی نسبتا کاهشی داشت که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، تلاش بانک مرکزی برای تامین نیاز ارزی بازار و همچنین کاهش تقاضا برای طلا و سکه به دلیل وجود انتظار ارزانی در آینده نزدیک، از عوامل اصلی این کاهش قیمت بوده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ابراهیم محمدولی اظهار کرد: امروز قیمت طلا و سکه با کاهش نسبی مواجه شده است به‌گونه‌ای که هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی 4 میلیون و 230 هزار تومان معامله شده است و سکه طرح قدیم نیز 4 میلیون تومان فروخته می‌شود.

وی افزود: همچنین نیم سکه دو میلیون و 150 هزار تومان،‌ ربع سکه یک میلیون و 220 هزار تومان و سکه گرمی 665 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت طلا نیز روندی کاهشی داشته است به‌گونه‌ای که هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 680 هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای 18 عیار نیز 387 هزار و 800 تومان فروخته می‌شود.

محمدولی در رابطه با علت کاهش قیمت‌ها اینگونه توضیح داد که بانک مرکزی تلاش می‌کند تقاضای بازار را تامین کند و قیمت را به کنترل خود درآورد و از سوی دیگر نیز این روزها تقاضا در بازار به دلیل وجود انتظار کاهش قیمت‌ها، کمتر شده است و همین مسئله سبب شده تا قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود بگیرد.

وی آینده بازار را اینگونه پیش‌بینی کرد که اگر مدیریت و سیاست‌گذاری اقتصادی در بازار ارز به همین منوال اعمال شود و ادامه یابد، آرامش بیشتری بر بازار حاکم خواهد شد و امیدواریم که در آینده نزدیک به جایی برسیم که مردم به راحتی قدرت تصمیم‌گیری را در این بازار داشته باشند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران