پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464463 تاریخ : 1398/02/23-14:54:26
,13,
قیمت هر کیلو مرغ به 9 هزار و 800 تومان رسید

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی:

قیمت هر کیلو مرغ به 9 هزار و 800 تومان رسید

حجت گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 9 هزار و 700 تا 9 هزار و 800 تومان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ازثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 100 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 9 هزار و 700 تا 9 هزار و 800 تومان است.

وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در روز‌های اخیر در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به روند نزولی قیمت مرغ در هفته‌های گذشته و زیان چشمگیر مرغداران، پیش بینی می‌شود که در ماه آتی با کمبود عرضه و افزایش قیمت در بازار روبرو شویم.

حجت با اشاره به اینکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان حداقل 3 هزار تومانی روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به کاهش نقدینگی مرغداران پیش بینی می‌شود که جوجه ریزی نسبت به ماه‌های اخیر کاهش محسوسی داشته باشد، اما هم اکنون نمی‌توان آماری در این زمینه اعلام کرد.

این مقام مسئول میزان جوجه ریزی در ایام عادی سال را 100 میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله به سبب کشش تقاضا در ماه رمضان 115 تا 120 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌ها صورت گرفته است که در نهایت عدم همخوانی عرضه و تقاضا موجب شده تا قیمت مرغ با کاهش محسوسی در بازار روبه‌رو شود.

این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 9 هزار تا 9 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 13 هزار و 500 تا 14 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نامه نگاری‌های صورت گرفته میان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نرخ مد نظر وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود تا با خرید و ذخیره سازی مرغ از سوی پشتیبانی امور دام بازار به تعادل برسد.

وی ادامه داد: اگر نرخ واقعی مد نظر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید هر چه سریع‌تر از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشود، مرغداران به سبب کمبود نقدینگی ناچارند با ظرفیت ناقص به کار خود ادامه دهند چرا که فروشنده‌های نهاده‌های دامی قبل از تحویل بار، وجه آن را دریافت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان 2 نرخی است، اظهار کرد: اگرچه قیمت کنجاله سویا نسبت به هفته‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب خود اختلاف یک هزار و 700 تومانی دارد که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید دامن می‌زند.

حجت در پایان نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را 2 هزار و 500 و ذرت یک هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 4 هزار و 300 و ذرت یک هزار و 700 تا یک هزار و 800 تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران