پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465189 تاریخ : 1398/03/01-17:36:18
,13,
قیمت هر کیلو مرغ 11 هزار تومان

قیمت هر کیلو مرغ 11 هزار تومان

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 10500 تا 11000 تومان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ازثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 7 هزار و 600 تا 7 هزار و 700 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 10 هزار و 500 تا 11 هزار تومان است.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 9 هزار و 200 و مرغ آماده به طبخ 13 تا 14 هزار تومان اعلام کرد و افزود: عرضه مرغ با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان یک هزار و 500 تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ است.

حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به حجم تولید و ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در چند روز آینده نوسان چندانی نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه خرید مرغ با نرخ 11 هزار و 500 تومان از سوی پشتیبانی امور دام راهکار کنترل بازار نیست، بیان کرد: پشتیبانی امور دام در جهت حمایت از مرغداران باید براساس هزینه‌های واقعی و تمام شده اقدام به خرید مرغ از مرغداران کند چرا که خرید مرغ شیرینگ پک شده با نرخ 11 هزار و 500 تومان از مرغداران در مقایسه با نرخ مصوب وزارت جهاد کشاورزی حدود 3 هزار تومان فاصله دارد که استمرار این روند به قیمت نابودی تولید تمام می‌شود.

وی ازدیاد عرضه در برابر تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: طبق روال همه ساله جوجه ریزی بیشتری برای ماه مبارک رمضان نسبت به ایام عادی سال صورت گرفته است، اما امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشش چندانی در بازار وجود ندارد که در نهایت کاهش تقاضا نسبت به عرضه، افت قیمت مرغ و زیان مرغداران در بازار را به همراه داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: تولیدکنندگانی که در پروسه بعد از ایام نوروز مرغ تولیدی خود را وارد بازار کردند، حداقل 2 دوره پرورش بعدی جبران زیان آن‌ها در صورت عادی بودن شرایط بازار زمان نیاز دارد که این امر به نقدینگی صنعت فشار وارد می‌کند.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان 2 نرخی است، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و 700 و کنجاله سویا 4 هزار تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که با نرخ مصوب همچنان فاصله دارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با بیان اینکه صنعت مرغداری در ورطه نابودی است، تصریح کرد: با توجه به اختلاف قیمت مصوب مرغ با نرخ کنونی بازار، امکان استمرار حجم قبلی تولید با نرخ‌های فعلی وجود ندارد که در نهایت این امر منجر به کمبود عرضه و افزایش قیمت در بازار خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران