پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451864 تاریخ : 1397/12/28-13:03:12
,13,
قیمت هر شانه تخم مرغ 13 هزار تومان است

قیمت هر شانه تخم مرغ 13 هزار تومان است

نبی پور گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 500 تومان و شانه‌ای 13 هزار تومان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ 6 هزار و 400 تا 6 هزار و 500 تومان و شانه‌ای 13 هزار تومان است.

وی فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ 18 تا 19 هزار تومان در خرده فروشی‌ها را غیر منطقی دانست و افزود: با توجه به کمبود و نبود نظارت بر واحدها، خرده فروشان با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه محصول می‌کنند که این امر هیچ ارتباطی به مرغدار ندارد.

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ در کشور را 2 هزار و 800 تن اعلام کرد و گفت: سالانه 200 هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با وجود پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد برای رفع ممنوعیت صادرات، تا کنون به نتیجه‌ای نرسیدیم که استمرار این روند بر زیان مرغداران دامن می‌زند.

وی نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را 2 هزار و 400 و ذرت را یک هزار و 350 تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ بالای 4 هزار و 700 و ذرت یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 تومان به مرغداران در بازار آزاد عرضه می‌شود.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار را بیش از 7 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان حداقل یک هزار و 400 تا یک هزار و 500 تومانی مرغداران است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات نهاده‌های دامی، اما با دلار آزاد ذرت و کنجاله سویا به مرغداران عرضه می‌شود که از این رو انتظار می‌رود مدیریت جدی تری در بازار نهاده صورت گیرد.

وی در پایان با انتقاد از حذف ارز 4200 تومانی به واردات نهاده‌های دامی تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، حذف ارز 4200 تومانی از واردات نهاده‌های دامی موجب شده است تا حداقل قیمت هر شانه تخم مرغ به 30 هزار تومان برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران