پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452732 تاریخ : 1398/01/21-14:57:35
,7,
قیمت انواع مصنوعات طلا کاهشی شد

قیمت انواع مصنوعات طلا کاهشی شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر: قیمت طلا و سکه تقریبا از بعد از ظهر روز گذشته به بعد مقداری کاهشی بوده است.

آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مصاحبه تلفنی با خبرنگار بانک و صنعت گفت: قیمت طلا و سکه تقریبا از بعد از ظهر روز گذشته به بعد مقداری کاهشی بوده، روز گذشته طلا یک میلیون و 980 هزار تومان و حتی تا 2 میلیون و 63 هزار تومان هم پیش رفت، سکه نیز به 5 میلیون تومان رسید که امروز به زیر 4 میلیون 900 هزار تومان کاهش است.

وی در خصوص ادامه روند کاهش تاکید کرد: ادامه روند کاهشی به سیاست اقتصادی که بتوانند خوب مدیریت شود برمیگردد، اگر مدیریت انجام شود نباید بحث افزایشی و نوسانات را در داشته باشیم که آزار دهنده باشد. قیمت های امروز نشان می دهد که از دیروز بعد از ظهر تقریبا مدیریت به خوبی انجام شده و امروز شاهد روند کاهشی هستیم.

محمدولی ادامه داد: در دراز مدت اگر در بحث عرضه و تقاضا دلار را در بازار بتوانند مدیریت کنند طبیعتا می تواند اثری را بگذارد که این التهابات یکی دو روزه وجود نداشته باشد. در بحث سکه نیز می تواند اثر بگذارد که تماما بستگی به مدیریت صحیح دارد.

طبق گفته وی حباب حدود 500 هزار تومان می باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که خرید و فروش در بازار طلا به چه صورت است؟ گفت: در درجه اول با توجه به این که هفته جاری شروع فعالیت بازار طلا و جواهر در سال جدید است، نمی توان نظر داد و انتظار داشت که داد و ستد، خرید و فروش انجام می شود یا خیر. در درجه دوم در بحث طلا و جواهر از ابتدای هفته روزهای یکشنبه یا دوشنبه این نوسانات شروع به افزایشی شد که اگر باید بازار داد و ستد داغ و یا خوب می شد این نوسانات اجازه نداد.

وی با بیان اینکه با ادامه مسیر نوسانات کاهشی و افزایشی فروشندگان طلا و جواهر نمی توانند بلافاصله اقدام به خرید و فروش کنند، افزود: برای فروشندگان سخت است به محض اینکه طلا و مصنوعی را پنج گرم، صد گرم و... می فروشند معلوم نیست دقیقه ای دیگر تا بخواهد معامله را با مشتری انجام دهد قیمت ها در چه وضعیتی قرار دارد.

محمدولی افزود: در کارت به کارت ها بیشتر از  50 میلیون تومان پول نمی توان جابه جا کرد. طبیعتا چون یک کیلو طلا یک زمانی صد میلیون تومان بود الان نزدیک 460-70 میلیون شده، لذا یک کلیو طلا همان یک کیلو است اضافه نشده وزن و حجم همان است اما 100 میلون تومان برای یک سال گذشته است. اینها مانع هایی هست برای صنعت طلا و جواهر که در بحث خرید و فروش معظلات و مشکلات وجود دارد و نوسانات هم مکمل شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه گفت: طلا و جواهر نسبت به بقیه اصناف، شرایطی خاص را می طلبد و امیدواریم در سال 98 کاسبی ها خوب باشد که صنعت طلا هم بتواند در این وضعیت به راحتی خرید و فروش و داد و ستد انجام دهد و رونق در کسب و کارمان ایجاد شود.

وی در خصوص خرید و فروش بازار طلا در شب عید اظهار کرد: شب عید بازار طلا و جواهر هیچ رونقی نداشته، "فروشندگان طلا و جواهر می گویند اگر مغازه را باز نمی کردیم راحت تر بودیم". مردم قیمت میکردند اما خرید خیلی ضعیف بود.

محمدولی تاکید کرد: بانک مرکزی بعنوان متولی و پدر اقتصاد ایران باید به تمام تعهداتش برای خرید فروش سکه و ارز و هر آنچه که مردم تقاضا می کنند به موقع عمل نماید. همچنین بازار عرضه و تقاضا را تنظیم و مدیریت کرده که اگر این اتفاق رخ دهد شاهد اینگونه نوسانات افزایشی و کاهشی و قیمت ها و آنچنانی حباب نخواهیم شد.

وی افزود: تحریم های بیرونی ضعیف و مشکلاتی که بخواهد اینجا ایجاد کند بسیار ضعیف می شود، لذا صد درصد بی اثر نمی شود ولی بسیار ضعیف می شود که امیدواریم در این مسیر حرکت شود و شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

وی در پایان در خصوص قیمت انواع مصنوعات گفت: سکه تمام طرح جدید 4 میلیون و 896 هزار تومان، نیم سکه 2 ملیون و 805 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 811 هزار تومان، سکه گرمی 943 هزار تومان، یک گرم طلای 18 عیار 449 هزار و 200 تومان، اونس جهانی طلا 1303 دلار و 5 سنت و یک مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 946 هزار تومان می باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 352
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران