پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465551 تاریخ : 1398/03/08-14:35:22
,1,22,
قرض الحسنه دادن به مردم از کمک بلاعوض نزد خداوند با ارزش تر است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

قرض الحسنه دادن به مردم از کمک بلاعوض نزد خداوند با ارزش تر است

نماینده ولی فقیه و عضو شورای خبرگان رهبری در کردستان طی جلسه ای با اسعدی مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهرایران در این استان بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهرایران انگیزه مشارکت در ثواب را میان مردم تقویت کرده و دادن قرض الحسنه به مردم از کمک بلاعوض نزد خداوند با ارزش تر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، در این دیدار، آیت الله حسینی شاهرودی افزود: وقتی روحیه مشارکت برای حل مشکلات در میان مردم گسترش یابد، روحیه ایثار در کشور تقویت می شود.

وی ادامه داد: انگیزه ثواب در میان کارکنان و مدیران بانک قرض الحسنه مهرایران جاری است و این امر فرهنگ ایثار را در جامعه ترویج میدهد.

نماینده ولی فقیه و عضو شورای خبرگان رهبری در استان کردستان تصریح کرد: این بانک به نظر من بانک ایثارگران است زیرا مجموعه ای از فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی بدون چشم داشت مادی را در خود جای داده است.

آیت الله حسینی شاهرودی ضمن ابراز خرسندی از حضور بانک قرض الحسنه مهر ایران در میان بانک های تجاری کشور بیان داشت: خداوند در قرآن و همچنین ائمه در روایات بر امر پسندیده قرض الحسنه تاکید داشته اند و قرض دادن به انسان را ارج نهاده اند.

وی با اشاره بر این نکته که قرض دادن از کمک بلا عوض بسیار با ارزش تر است، اظهارداشت: قرض دادن انسانها را وادار به باز پرداخت می نماید؛ ولی کمک بلاعوض عملا برای از بین بردن فقر در جامعه نمی تواند کارگشا باشد؛ در تمامی روایات آمده است که پیامبر اسلام بر کار و فعالیت تاکید نموده است؛ بنابرین اسلام طرفدار کار است و تنها قرض الحسنه می تواند بر رونق تولید در جامعه تاثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: وظیفه بنده و دیگر روحانیون در سطح کشور اشاعه و تبلیغ این فرهنگ پسندیده است، باید این موضوع برای مردم روشن شود که از لحاظ فقه، پولی که مردم در این بانک سپرده گذاری می کنند به معنای واقعی قرض الحسنه است و بانک قرض الحسنه مهر ایران تنها کارمزدهای جزیی برای پوشش هزینه های جاری بانک از مشتری دریافت می کند. این کارمزد بصورت جداگانه از مشتری اخذ می شود و به لحاظ شرعی بسیار مورد قبول و پسندیده است.

حجت السلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به این مطلب که باید انگیزه مشارکت در ثواب را میان مردم تقویت کرد زیرا اسلام این مسئله را با معنویت گره زده است، گفت: وقتی روحیه مشارکت در حل مشکلات در بین مردم گسترش یابد روحیه ایثار در کشور تقویت می شود.

نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال 1398 به سال رونق تولید، باید رونق تولید را با تسهیلات قرض الحسنه گسترش دهیم، اگر در جامعه تولید رونق گیرد امر ازدواج هم تسهیل می گردد و جامعه ای پویا تر خواهیم داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 391
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران