پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 466841 تاریخ : 1398/04/03-17:42:24
,11,
قایقران گیلانی رکورد جدید جهانی پاروزنی روی پدل‌بورد را ثبت کرد

با حمایت بنادر و دریانوردی استان گیلان؛

قایقران گیلانی رکورد جدید جهانی پاروزنی روی پدل‌بورد را ثبت کرد

رکورد جهانی پارو زنی با پدل‌بورد در دریای خزر به‌مدت ‌25 ساعت توسط فرشید سلمان‌پور ورزشکار گیلانی اهل شهرستان بندرانزلی جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرشید سلمان‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از حمایت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی ، اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان بندرانزلی و همچنین هیئت قایقرانی اظهار داشت: با پاروزنی به‌مدت 25 ساعت روی پدل‌بورد رکورد جهانی آن را جابه‌جا کردم.

وی با بیان اینکه اقدام وی جهت رکوردزنی با پدل‌بورد به مدت 25 ساعت پنجمین تلاشش برای ثبت رکوردی جهانی است گفت: تا پیش از این رکورد جهانی قایقرانی ایستاده با پدل‌بورد متعلق به ورزشکاری از کشور نروژ با ثبت رکورد 24 ساعت بود که و با پیمودن مسافت 130 کیلومتری در صدر جدول قرار داشت.
این قهرمان رشته قایقرانی با تأکید بر اینکه وی هم از لحاظ مسافت و هم از لحاظ زمان رکورد ورزشکار نروژی را ارتقاء داده است تصریح کرد: خوشحال هستم که با تلاش خود نام کشورمان در این رکوردشکنی به ثبت می‌رسد و امیدوارم با کمک‌های پروردگار و حمایت مسئولان بتوانم این راه را بهتر از همیشه ادامه دهم.
وی در مورد زمان شروع و خاتمه قایقرانی با پدل‌بورد که از دیروز آغاز شده بود نیز ابراز داشت: بنده از ساعت 7 صبح دیروز تا ساعت 8 صبح امروز به‌مدت 25 ساعت مسیر باشگاه قایقرانی سنگاچین واقع در بندرانزلی را تا کیاشهر و از آن‌جا به سمت باشگاه و سپس به طرف دهکده ساحلی را با پدل‌بورد پارو زدم.
سلمان‌پور با بیان اینکه انجمن موج‌سواری ایران در حال پیگیری ثبت جهانی رکورد قایقرانی با پدل‌بورد وی است خاطرنشان کرد: بنده در سال‌های گذشته نیز در رشته‌های دیگر شاخه قایقرانی و شنا رکورد‌زنی‌هایی را داشته‌ام که همگی آن‌ها در نوع خود رکوردهایی جهانی محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به رکوردهایی که تاکنون به ثبت رسانده گفت: پیمودن مسافت 300 کیلومتری چابکسر تا آستارا برای نخستین بار در جهان با تخته بادبانی(ویندسرف) در سال 89، ثبت رکورد کشیدن قایق یک تنی با شنای قورباغه به مسافت 5 کیلومتر در زمان 2 ساعت و 20 دقیقه در سال 90 از جمله این موارد است.
سلمان‌پور در مورد دیگر افتخارات ورزشی خود افزود: ثبت پارو زدن در دستگاه شبیه‌ساز رشته روئینگ(آرگومتر) به مسافت 61 کیلومتر و 118 متر بدون وقفه در سال 1391 و کشیدن قایق 2 تنی به مسافت 2 هزار و 100 متر در مدت زمان یک ساعت و 28 دقیقه در مهرماه سال 97 در کارنامه بنده موجود است.
در این رکورد شکنی برج کنترل ترافیک دریایی و چندین شناورهای جست و جو و نجات اداره کل، این قهرمان رشته قایقرانی را مورد پشتیبانی و حمایت قرار دادند.
شایان ذکر است دکتر حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با حضور در مسیر ثبت رکورد، این قهرمان رشته قایقرانی مورد حمایت قرار داده و  موجب دلگرمی وی شدند.
گفتنی است  در ششم تیر ماه سال جاری نیز بزرگترین جشنواره ورزش های آبی و پروازی گیلان در بندرانزلی به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در حوضچه غربی مجتمع بندری انزلی برگزار می شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 522
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران