پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446879 تاریخ : 1397/11/03-15:15:05
,17,
قانون مالیات برارزش افزوده 50 درصد از کارگاه های تولیدی طلا پایتخت را به تعطیلی کشاند

قانون مالیات برارزش افزوده 50 درصد از کارگاه های تولیدی طلا پایتخت را به تعطیلی کشاند

موانع قانون مالیات برارزش افزوده صنعت طلا و جواهر را به سمت رکود برد و مانع بسیاری از کارها شد، لذا این قانون 50 درصد از واحدهای تولیدی تهران را به تعطیلی کشاند.

بانک و صنعت گفتگویی اختصاصی با آیت محمدولی ، رئیس اتحادیه طلا و جواهر پیرامون برخی مسائل روز بازار طلا و حاشیه های آن داشته است که این گفتگو را در زیر می خوانید:

 

با توجه به نوساناتی که از ابتدای سال جاری صنعت طلا و جواهر با آن همراه بوده، آیا این صنعت دچار بحران شده است؟

محمدولی: نوسانات از زمستان سال گذشته آغاز و به تدریج افزایش یافت و از نوسان خارج و به التهاب رسید. التهاب صنعت طلا و جواهر شدت گرفت بطوری که رکود، داد و ستد در مصنوعات طلا و جواهر را به صفر رساند. در مقطع بسیار زیادی که داد و ستد صنعت طلا، فعالیت شخصی را به صفر رساند، باعث شد که فروشنده طلا و جواهر قدرت تصمیم گیری را از دست داده؛ جو روانی که در مردم ایجاد شد به جایی رسید که برای خرید طلای خام یا آب شده ، اشخاص غیر فنی به این صنعت ورود کنند. لذا بارها هشدار داده شد اشخاص غیرحرفه ای در بحث خرید طلاهای آب شده یا مواد اولیه ای که اصل طلای خام است، ورود نکنند.

تقاضای اتحادیه طلا و جواهر از مردم این است در صورت نیاز به خرید مصنوعات طلا، در درجه اول به واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در درجه دوم اگر در واحدهای صنفی طلا و جواهر اشتباه و ایرادی بود اتحادیه بتواند رسیدگی نماید.

 

لایحه اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده از اواخر سال 96 در دستور جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت، لذا همچنان بررسی و تعیین تکیلف نشده است، این امر چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

حدود ده سال است که صنعت طلا و جواهر دچار مشکل مالیات ارزش افزوده می باشد که غیر کارشناسانه وارد این عرصه شد، موانع این قانون صنعت طلا و جواهر را به سمت رکود برد و مانع بسیاری از کارها گردید، از جهتی مسئولین متوجه ایرادات این قانون در صنعت طلا و جواهر شدند و با برنامه ریزی در کمیسون های اقتصادی، پژوهشی و تلفیق مجلس درصدد حل این مشکل برآمدند تا به صحن علنی مجلس برود که ایراداتی بوجود آمد و قطعا نمایندگان دلیل قانع کننده ای دارند، لذا امیدواریم پیش از پایان سال جاری با ورود به بودجه ، ارزش افزوده را با رفع مشکلات در قضیه گنجانده و مصوب کنند تا سال 98 دوباره این مشکل حل شود، لذا مشکل قانون مالیات برارزش افزوده باعث تعطیلی 50 درصد از کارگاه های تولیدی در تهران و تعدیل نیروی کاری مابقی کسبه شده است.

همچنین در شهرستان هایی نظیر اصفهان، تبریز ، مشهد و... مانند تهران تولید کنندگان نیروها را تعدیل و کارگاه ها بصورت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده است، با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان در بحث صادرات ورود کنند و در تولید اقدام و قدم های مثبتی را بردارند لذا با عدم برداشت مالیات برارزش افزوده رکود روز به روز افزایش خواهد یافت.

 

با توجه به نزدیکی پایان سال اتحادیه بمنظور کنترل بازار در شب عید چه تصمیمی دارد؟

طلا در اصل باید با قیمت جهانی یکی باشد از این رو ارز و طلا مکمل یکدیگرند و قیمت یگدیگر  را تامین می کنند. به این دلیل که مدتی وضعیت دیگری در بحث ارز ایجاد گردید لذا شدت و نوسانات افزایش یافت همچنین در بحث اتحادیه که باید مردم بیشتر اعتماد و نگاه های مثبت داشته باشند، پایان سال و اول سال معنی ندارد. بازرسان اتحادیه ها حداقل ماهی یک مرتبه با سرکشی به واحدها، قیمت ها، ایرادات و مشکلات را بررسی می کنند، هر واحد صنفی مشخصه خود را دارد بعنوان مثال سکه فروش پروانه سکه دارد فقط باید سکه بفروشد، طلا فروش پروانه طلا دارد فقط باید طلا بفروشد  لذا همه واحدهای صنفی رصد می شوند. همچنین اتحادیه کمیسیون کارشناسی و حل اختلاف دارد و اگر مصرف کننده ایراد و اشکالی در خرید مواجه شد می تواند به اتحادیه مراجعه کند.

اتحادیه طلا و جواهر روزهای یکشنبه کمیسیون کارشناسی دارد و اگر اجحافی صورت گیرد رسیدگی می شود تارضایت مندی مصرف کننده حاصل شود.

 

وضعیت صادرات و واردات طلا به چه صورت است؟

صادرات در این صنعت با وجود هنر، نیروی کار و سرمایه موجود صفر است. لذا با برداشتن ایرادات و موانع ، ایران جز پنج کشور صادرکننده طلا است. مالیات، مشکلات گمرکی و کاغذ بازی ها برداشته شود تا صادرات و واردات بصورت درست و برابر کشورهای صادرکننده صورت پذیرد.

 

آیا سایت جدید اتحادیه توانسته از اخبار کذب و قیمت مصنوعات طلا جلوگیری کند؟

اتحادیه بالغ بر یک سال دنبال مسیری بود تا مصرف کننده از سردرگمی خارج شود، سایت جدید اتحادیه طلا و جواهر حدود 80 درصد موفق بوده و 20درصد دیگر به دلیل مشکلات و کمبودهای است که اول راه بوجود می آید، این امر باعث اعتماد بیشتر مردم می شود تا با خاطری آسوده قیمت ها را از یک تشکل مهم و باسابقه رصد کنند. این اطمینان تا حدودی برای مردم ایجاد شده و تلاش می شود این اطمینان به صد در صد برسد. همچنین بسیاری از سایت ها و فضاهای مجازی با سایت اتحادیه ارتباط برقرار کرده اند و قیمت ها را در معرض دید عموم قرار می دهند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران